به گزارش رکنا، تعجب است چه طور راضی می شوی پشت سر کسی که تا چند وقت قبل شریک زندگی ات بوده هر نسبت زشت و ناروایی بدهی و... .

کاش مشکل به همین گونه مسائل ختم می شد. وقوع قتل،نزاع و درگیری ،آ دم ربایی ،سرقت و در شکل و شمایل بسیار بغرنج خود ،آسیب هایی مانند اسید پاشی و ... به انگیزه انتقام جویی های هیجانی و خطرناک از جمله مشکلات پیچیده ای هستند که خانواده های زیادی را درگیر خود کرده است. در هر 2 قطب این آ هن ربای حاکم و محکوم و شاکی و متشاکی کششی وجود دارد به سوی خود بینی ،خود رایی و جهل نسبت به مقام و جایگاه و عزت خود و دیگران.

تازه آن موقع که کار از کار می گذرد ناله «ننه من غریبم »بلند می شود و طرف خود را به هردری می زند تا بارگناه از دوش بردارد و از جزای قانون Law گریزی خود در امان بماند. یک بار دیگر همین چند مورد را مرور می کنیم. در ماجرای طلاق زوجی جوان،آن که بی حرمتی می کند و پشت سر شریک سرنوشتش صفحه می گذارد به نوعی آ سیب می بیند و آن که نقطه مقابل و شنونده این حرف های پرت و پلاست به نوعی دیگر دچار رنج و عذاب می شود.شاید همین انتقام جویی های هیجانی و نوع کلام وگفتار بی شرمانه در مورد دیگری خود زمینه و بستری باشد برای انتقام جویی های خطرناک تر. اینجاست که فرد به جای به جوش و خروش در آ وردن اندیشه و تفکر خود ،اعصابش را درگیر ماجرایی می کند که می تواند عاقبت بسیار خطرناک و گاه غیر قابل جبران برایش رقم می زند.

آن که در ماجرای یک انتقام جویی هبجانی دستش به خون دیگری آ لوده می شود باید بداند بالاخره بی برو برگرد رد خون دامنش را می گیرد پ بایدکابوس وحشتناک مرگ را در ثانیه به ثانیه باقی مانده عمر کوتاه خود تجربه کند.در این ماجرا نیز آ ن که دفتر زندگی اش بسته می شود از نعمت حیات محروم می شود و قاتل The Murderer نیز در زیر تیغ روزی چندین و چندبار از احساس نابودی و نیستی سرشار می شود. در واقع باید بگوئیم خانواده قاتل و مقتول هر دو شاید به یک اندازه آ سیب دیده و ذره ذره آب شوند.

نکته این که درواکاوی آسیب انتقام جویی های خطرناک 2نکته بسیار مهم است.

اول اینکه چرا باید موقعیتی به وجود بیاید تا زمینه یک آ سیب فراهم شود و دوم این که چرا باید پس از بروز آسیب نیز ،سر خیلی ها هنوز به سنگ نخورده ودر صدد انتقام جویی بر آ یند؟.

پاسخ هر 2سوال در یک جمله خلاصه می شود و آ ن اینکه این افراد نمی دانند بهترین انتقام در زندگی این است که با عقل و منطق راه درست زندگی را انتخاب کرده و اتفاقات بد را فراموش کنند. آ نها نیاموخته اند چگونه عمل کنند که شاد و با نشاط باشد و مبادا کارخطایی کنندکه دیگران تماشاچی رنج شان باشند.

اگر این افراد مهارت های ارتباطی ، حل مسأله،تصمیم گیری درست وتاب آ وری را بیاموزندخواهند توانست خیلی راحت و آ سوده شرایط و موقعیت های مختلف زندگی شان را مدیریت کنند. این افراد هرواکنشی در مواجهه با موقعیت های مختلف زندگی خود نشان دهند مصداق همان چاقویی خواهند بود که از دسته خود انتقام نمی گیرد.اصلا مگر ممکن است چاقو دسته خود را ببرد چرا که بنی آدم اعضای یکدیگرند و چو عضوی به درد آ ورد روزگار ،دگر عضوها رانماند قرار.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این دانشمند هسته ای با آبروی 150 دختر تهرانی و شهرستانی بازی کرد + گفتگو و عکس

دلار 10 هزار تومان شد

هشدار نماینده آبادان :عراقی ها در 2 روز 70 میلیون تومان خرید می کنند

سقوط قیمت دلار 30 نفر را به سکته انداخت !

این 3 محکوم به اعدام را بهتر بشناسید +تصاویر

مرگ تلخ کارمند جوان برج مراقبت به خاطر نجات یک هواپیمای مسافربری + عکس

اصرار عجیب متین برای ازدواج با زنی که همسن مادرش است!

لحظه وحشتناک زنده زنده سوختن 2 دختر مقابل چشم مادرشان + فیلم 16+

نقشه مرموز مرد خسیس برای نپرداختن مهریه عروس خوش قلب + عکس

اعتراف باند حسین دماغ / آن ها به هر خیابان تهران می رفتند آسایش را می گرفتند + عکس

ضرب و شتم وحشیانه آزاده توسط شوهرش بخاطر حامله شدنش!

دستگیری دختران و پسران در استخر پارتی / نیوشا کیست؟

دومین ملکه زیبایی عراق هم تهدید به مرگ شد + عکس شیماء قاسم

6 سال زندان برای محسن افشانی در پرونده حلما + عکس و حکم

اعدام به خاطر قتل پسر نخبه تهرانی / وقتی وارد خانه شدم او و دخترم تنها بودند !

 

کدخبر: 421117 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟