ما فکر می کنیم فقط توهم ناشی از مصرف مواد مخدر Drugs نمی تواند افراد را گمراه کند اما گاهی افراد در توهم خیال خود سیر می کنند و دنیا را وارونه می بینند.

متاسفانه بسیاری از افرادی که سردرگم و بی هدف به مقصد ناکجا آباد در زندگی خود رسیده اندتصور می کنند راه بازگشتی وجود ندارد و به حفظ شرایط موجود خود اکتفا می کنند. درست مثل این جوان معتادکه به گوشه ای بسنده کرده و تکه آجر پاره ای رابالشت زیر سرش می کند و بزرگترین هدفش این است که پولی اندک داشته باشد و هزینه تامین مواد مخدرش را فراهم سازد.

البته شرایط از این بدتر هم می تواند باشد. گاهی ما در ماز سردرگمی ،آن قدر پیچ می خوریم و دور خود می چرخیم که سرگیجه می گیریم و بعدممکن است زانوی غم بغل بگیریم و در حسرت داشته های از دست رفته مان ذره ذره آب شویم ویا چمباته بزنیم و دنبال مقصری بگردیم و کاسه کوزه تمام مشکلات خود را به گردن او بیندازیم.

دست نوشته های روی دیوارهای یک بازداشتگاه،در و دیوارسرویس های بهداشتی پارک ها یا شعرهای روی دیوار خرابه ها و حتی روی صندلی اتوبوس هاو پارک ها گویای درد مندی و دلتنگی کسانی است که به جای پیداکردن راه حل درست برای رفع دلتنگی و رهایی خود از سردرگمی ،دست به دامان چنین کارهایی می شود.

مطالعه سرگذشت بسیاری از افرادی که دچار مشکل شده اند نشان می دهدکه حساب و کتاب های زندگی مان درست نبوده و نتوانسته اند گلیم خود را سالم و صحیح از آب بیرون بکشندو باتاسف باید بگوئیم از این دسته افراد کم نیستند.

مرد جوان دیگری که تمام هوش و حواس خودش و همسر و فرزندش به شرکت در مسابقات مختلف تلویزیونی و ... برای برنده شدن جایزه های آنچنانی است

و در رویا و خیال سیر می کند تا به این شکل بتواند زندگی بهتری برای خود بسازد نیز بی هیچ تردیدی نخواهد توانست گلین خود را از آب بیرون بکشد. او وقتی چانه اش گرم می شود نیز دنبال2گوش مجانی می گردد تا قصه تکراری «اگر پدرش چندسال قبل زمین فلان منطقه شان را نفروخته بود الان میلیاردر می شدند به زبان بیاورد وبه نوعی پدرش را مقصر ناکامی های خود جلوه دهد.افرادی بدین گونه درگرداب سردرگمی گرفتار می شوند و نمی دانند که اگر حساب دو دوتا چهار تای زندگی خود را ندانند پول مفت و باد آورده هم نه تنهاناجی زندگی شان نخواهد بود بلکه ممکن است بلای سرنوشت شان شود. به راستی چرا بسیاری از افرادمی نشینند و زاغ سیاه خود را چوب می زنند تا راه در رویی در مچ گیری از زمانه و رسیدن بی زحمت به اهداف و آرزوهای دور و دراز خود پیدا کنند.

این افراد نمی دانند از زندگی خود چه می خواهند و سطح انتظارات و خواسته های شان را مشخص کنند.

آنها اگر خواسته های شان را مشخص کنند ،سطح توانایی ها و امکانات و منطقی بودن این خواسته ها رابسنجند به طور یقین از سردرگمی و نگرانی ها رهایی خواهند یافت .

نکته مهم نداشتن هدف و تاثیر پذیری ناشیانه ،نا آ گاهانه وبدون شناخت از دوستان و اطرافیانی است که خود سردرگم و پریشان حال هستند .

اینجاست که سهم و نقش حیاتی و مهم نهاد خانواده به عنوان کارگاه انسان سازی در تربیت صحیح و پرورش فرزندان بیشتر از پیش نمایان می شود و این مهم باید مدنظر پدران و مادران قرار بگیرد که خود از زندگی چه می خواهند و چه ارزش ها،باورها و اعتماد به نفسی را در وجود فرزندان خود نهادینه می سازند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

در اتاق حجله دختر 12 ساله مشهدی با یک مرد چه گذشت؟

این مرد فیس بوکی به سراغ زنان تهرانی می رفت و ...! +عکس

همسرم با با پسرهای مجرد دوستی می کند !

خانم مدیر شرکت بین المللی هنگام فرار با ماشین شاسی بلند در مشهد دستگیر شد

داستان عجیب زندگی 4 دختر تهرانی / فقط پسر دایی به سراغمان آمد

حاشیه جدید برای آزاده نامداری مجری صدا و سیما+ عکس

ثروت این زن خارجی به ایرانیان ویزای کانادا می داد؟!

این فوتبالیست پرسپولیسی کوکائین می کشید! + جزییات

فتوای مرگ این مُلا صادر شد / او با زنان چه کرد؟! + عکس مرد فراری

دست درازی هوشنگ به دخترم را دیدم! / عاشق مادرش بودم!

تصادف پر حاشیه مرد بازنشته با یک زن در مشهد

مهریه عجیب نسرین طلاق را برای میلاد سخت کرد!

تجاوز به دختر کنکوری در خلوتگاه آقای مشاور در تهران!

کدخبر: 419483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟