نظر پلیس تهران درباره اجرای طرح «L.E.Z» در سراسر پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سردار حسین رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا پلیس Police با اجرای سراسری طرح LEZ در کل شهر تهران موافق است یا خیر اظهار کرد: بله؛ به هر حال سلامت جامعه و شهروندان برای ما بسیار حائز اهمیت است و از این رو با تمام توان برای جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی تلاش می‌کنیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: به دنبال ابلاغ صورت گرفته به تمام یگان‌های مسئول، خودروهای دودزا، آلاینده و فاقد معاینه فنی قانونی جریمه خواهند شد و پلیس به شدت با این تخلفات که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد برخورد خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح LEZ در سراسر شهر تهران فراهم است یا خیر گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های مکانیزه برای اعمال قانون Law متخلفان و اجرای سراسری این طرح در حال انجام است.

رحیمی خاطرنشان کرد: البته تا زمانی که زیرساخت‌های فنی این طرح تکمیل نشده، همکاران ما به صورت دستی، خودروهای متخلف را اعمال قانون خواهند کرد.

پیش از این سردار مهری نیز با اعلام موافقت در خصوص اجرای طرح سراسری LEZ در شهر تهران، فراهم کردن زیرساخت‌های فنی در این طرح را یکی از ملزومات و پیش‌نیازها دانسته و عنوان کرده بود: نباید فراموش کرد که اجرای این طرح در سراسر شهر تهران نیازمند زیرساخت‌های فنی است و اگر زیرساخت‌های فنی لازم از سوی شهرداری تهران فراهم شود، این طرح قابلیت اجرا خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه امروز دیگر نمی‌شود به صورت سنتی بر رعایت قانون نظارت و با متخلفان برخورد کرد افزود: در حال حاضر در محدوده طرح زوج و فرد در تهران دوربین‌های مناسبی نصب شده و اعمال قانون در این محدوده و کنترل تردد وسائل نقلیه به صورت مکانیزه انجام می شود.

مهری اضافه کرد: از این رو اگر بخواهیم اجرای این طرح را برای سراسر تهران تسری دهیم در ابتدا باید 90 ورودی اصلی و فرعی شهر تهران را تحت پایش مکانیزه قرار دهیم و این معابر را به دوربین‌ و سیستم‌های مدرن مجهیز کنیم و پس از آن سایر معابر به این دوربین‌ها مجهز شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه برآوردهای فنی و تجهیزاتی مورد نیاز برای اجرای سراسری این طرح در شهر تهران انجام شده است، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد بودیم که در برخی روزهای سال مثل آبان و آذر که بیشترین وارونگی هوا اتفاق می‌افتد مجبور بوده‌ایم نه تنها از تمام توان پلیس راهور تهران، بلکه از پتانسیل انتظامی نیز برای کنترل خودروهای در حال تردد در شهر تهران هم استفاده کنیم این درحالی است که کنترل ترافیکی بدون ابزارهای مدرن و پیشرفته امکان‌پذیر نیست.

 

 

کدخبر: 413172 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟