ماجرای دعوای هاشمی با پیمانکاران مترو/گروکشی ممنوع

روز گذشته محمدعلی افشانی شهردار تهران به همراه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران از روند احداث خط 6 مترو بازدید کردند. در این جلسه پیمانکاران حضور داشتند.

قرار بود فاز اول این پروژه به طول 10 کیلومتر در مهرماه سال جاری افتتاح و آماده بهره‌برداری شود،‌اما در جلسه روز گذشته پیمانکاران اعلام کردند که برای راه‌اندازی باید 100 میلیارد تومان پول تزریق شود.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران خرده‌ای به پیمانکاران ساختمانی گرفت و گفت: کار شما در مرحله 93 تا 94 درصد است و نباید خیلی اصرار در نقدینگی داشته باشید، شما کار را انجام دهید ما هم سعی می‌کنیم تأمین درآمد کنیم، اما شرط نگذارید که اگر پول ندهید کار را انجام نمی‌‌دهیم.

در این جلسه پیمانکار تجهیزات که وابسته به شرکت مپنا هستند حضور داشت و چون خیلی پولی دریافت نکرده بود، گفت: باید تزریق بودجه شود. هاشمی هم گفت، شما قرار بود این 10 کیلومتر را در مرداد 96 و زمان شهرداری محمدباقر قالیباف تحویل دهید حال چرا می‌گویید اگر پول نگیریم نمی‌توانیم کار کنیم. با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که کرده بودید باید سال گذشته این بخش را تحویل می‌دادید.

در این جلسه لحن هاشمی تند شد و خطاب و عتاب‌هایی به پیمانکاران کرد و گفت گروکشی نکنید.

بعد از این مکالمه؛ تلفن هاشمی زنگ زد و جلسه را ترک کرد و دوباره به جلسه برگشت اما خیلی‌ها گفتند هاشمی قهر کرده ولی قهری در کار نبوده و هاشمی دوباره به جلسه بازگشت.

پیمانکاران بیشتر موضوعات مالی را در طول مسیر مطرح کردند و معتقد بودند که بدهی سنگینی دارند و چند ماه است که به کارگرانشان حقوق ندانده‌اند.

پیمانکار تجهیزات قرار بود از شهرداری تهران زمین بگیرد اما این کار اجرایی نشد اما از طریق بانک شهر حدود 100 میلیارد تومان پول گرفته است پیمانکاران معتقد بودند که اگر حمایت نشوند دیگر توان ادامه ندارند.

در جلسه مطرح شد که 100 میلیارد تومان منابع تزریق شود و در نهایت مسئولین شهری گفتند که 50 میلیارد تومان تزریق کنید و الباقی را از طریق اوراق مشارکت تأمین کند.

در زمان شهرداری محمدباقر قالیباف 2 هزار و 400 میلیارد تومان از طریق بانک تزریق شده بود ولی در هنگام حضور نجفی حجم بدهی‌ها بالا رفت و بانک شهر اعلام کرد که کمی بدهی‌‌ها را سبک کنید.

در جلسه روز گذشته افشانی گفت: با قرارگاه خاتم جلسه داشته و توافق کرده که آنها کار را آغاز کنند و یک مهلت 6 ماهه دهند و بعد شهرداری بدهی‌های آنها را سبک می‌کند و از پیمانکاران خواست که آنها به این شکل ادامه دهند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حمید با 3 مرد سراغ زن 20 ساله همسایه رفت! / در عید قربان رخ داد

پشت پرده اخبار نیت شیطانی مردان عراقی برای زنان ایرانی!

تجاوز عجیب خانم مسافر به راننده مرد! + عکس

لحظه صحنه شلیک مرگ به خزائی / قاتل خونسردانه گریخت + فیلم و عکس

جسد زن مطلقه زیر چادر سفید عقد چه رازی داشت! + عکس قاتل

علت خنده متهمان پرونده‌های اقتصادی در دادگاه چیست؟+ تصاویر

بی حیایی مردان عراقی از زنان ایرانی چه پشت پرده ای دارد؟!!

تجاوز فجیع پدر و 2 پسر به دختر 12 ساله خود+ عکس

دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان + عکس

درخواست بی رحمانه یک مرد برای طلاق دادن زن زیبایش

اجاره دادن جای خواب و آغوش یک زن ! / اتفاقی باورنکردنی و جنجالی

از 16 سالگی با پسر عمویم ارتباط داشتم تا اینکه شب خواستگار آن اتفاق افتاد

کدخبر: 411417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟