سرپرست فرمانداری زاهدان در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی که به منظور پیگیری مصوبات شورای تامین این شهرستان درباره وضعیت نامناسب بهداشت شهری، عرضه و کشتار دام غیر مجاز برگزار شد گفت: با وجود مصوبات شورای تامین زاهدان در جلسه گذشته برای ساماندهی عرضه و کشتار دام و جمع آوری دام های غیر مجاز از شهر، متاسفانه شاهد کم کاری از سوی دستگاه های مربوطه در این زمینه هستیم که این موضوع سبب به وجود آمدن مشکلاتی برای برخی دستگاه های دیگر از جمله فرمانداری شده است.

«عبد الرحمن شهنوازی» افزود: زاهدان از نظر بهداشتی در وضعیت بحرانی قرار دارد و هر یک از دستگاه های اجرایی مرتبط باید برای رفع این معضل بزرگ به وظایف تعیین شده خود به خوبی عمل کنند و کوتاهی ها قابل بخشش نیست.

وی با گلایه از حضور نیافتن شهردار در این جلسه برای پاسخ‌گویی به سوال های اعضا و اجرایی نشدن مصوبات از سوی شهرداری اظهار کرد: چنان چه قرار است شهردار در جلسات حضور داشته باشد اما به مصوبات قانونی آن که باید توسط شهرداری و دیگر دستگاه ها اجرا شود عمل نکند، کوتاهی غیر قابل بخشش است.

وی ادامه داد: یکی مصوبات شورای تامین زاهدان در جلسه گذشته، معرفی یکی از کلانتری های شهر توسط نیروی انتظامی برای همیاری و کمک به شهرداری در اجرای مصوبات بود، این در حالی است که چنان چه هر یک از دستگاه های مربوط به وظایف خود عمل نکند قادر به سامان‌دهی و رفع مشکلات زاهدان نخواهیم بود.وی تصریح کرد: مسئولان دام‌پزشکی با توجه به فرصت باقی مانده تا عید قربان از ورود هر گونه دام سبک و سنگین غیر مجاز جلوگیری کنند زیرا زاهدان در شرایط اضطراری و بحرانی بهداشتی به سر می برد و اجازه ورود دام ها و کشتارهای غیر مجاز به جز کشتارهایی که در کشتارگاه و به صورت اسلامی با رعایت نکات بهداشتی انجام می شود در دیگر موارد مشکلات بزرگتری برای زاهدان به وجود خواهد آورد.

شهنوازی اضافه کرد: باید از سوی دستگاه های اجرایی به ویژه واحد فرهنگی شهرداری، فرهنگ سازی برای رعایت بهداشت و موازین شرعی مربوط به ذبح دام در ایام نزدیک به عید قربان انجام شود و همه دستگاه های اجرایی برای داشتن شهری پاک و بهداشتی به وظایف خود عمل کنند، زیرا وضعیت کنونی زاهدان از نظر بهداشت شایسته مردم این شهر نیست و با توجه به پشتیبانی دستگاه قضا از این موضوع باید دستگاه های اجرایی در این باره همکاری کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید به وظایف خود عمل کنند و راهکار هایی برای برون رفت از وضعیت بحران بهداشت زاهدان ارائه دهند و اجرایی کنند. بسیاری از مغازه های عرضه کننده دام کشتار شده غیر مجاز هنوز پلمب نشده است و به کار خود همچنان ادامه می دهد که در صورت کوتاهی متولیان امر بر مشکلات شهر زاهدان افزوده می شود.وی با اشاره به بند 20 ماده 55 قاونون شهرداری ها گفت: شهرداری باید برای جمع آوری احشام غیر مجاز به خوبی به وظایف خود عمل کند و کوتاهی جایز نیست.
تبدیل شدن به بحران
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری هم گفت: موضوع های مختلفی در جلسه گذشته درباره بهداشت شهری مطرح و مشکلات و ضعف ها بررسی شد و طرح هایی نیز به تصویب اعضای این کارگروه رسید، اما اجرا نشدن مصوبات و نادیده گرفتن مصوبات قانونی از سوی شهرداری که نشان دهنده سوء مدیریت این مجموعه است، سبب پا برجا ماندن معضلات بهداشتی شهر و تبدیل به یک بحران بزرگ شده است.

«محمد گمرکی زاده» افزود: با وجود دستورهای مکرر دستگاه قضایی به دستگاه های اجرایی مربوط درباره پلیس Police بهداشت، جمع آوری دام های غیر مجاز و جلوگیری از کشتار غیر بهداشتی خارج از کشتارگاه ها، اما متاسفانه شاهد اجرایی نشدن آن توسط دستگاه های مربوط هستیم، در حالی که مسئولان باید به این موضوع توجه داشته باشند که اجرای تصمیم ها برای خدمات رسانی بیشتر به مردم و حفظ سلامتی آن هاست.

وی تصریح کرد: با وجود این که حدود دو سال است جلسات مختلفی درباره سامان‌دهی دام و جلوگیری از ورود دام های غیر مجاز با عنوان دام عید قربان برگزار شده و مصوباتی هم به همراه داشته است، اما این موضوع به دلیل کوتاهی برخی دستگاه ها و انداختن توپ به زمین یکدیگر اجرایی نشده و سبب بروز مشکلات عدیده ای برای کلان شهر زاهدان شده است.وی اظهار کرد: چنان چه پنج شهردار زاهدان پای کار بیایند و به وظایف خود در قبال بهداشت شهر به خوبی عمل کنند بسیاری از معضلات شهر رفع می شود.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری مکلف است برای جمع آوری دام های غیر مجاز از شهر و عرضه دام های مجاز در مکان های تعیین شده اقدام کند، مسئولان انتظامی و ستاد مبارزه با کالای قاچاق Contraband موظف به جلوگیری از ورود دام های غیر مجاز سبک و سنگین به شهر هستند، مگر دام هایی که مجوز دامپزشکی و مرکز بهداشت را داشته باشد که در آن صورت فقط به سمت کشتارگاه های صنعتی شهر برای ذبح اسلامی و عرضه در مکان های تعیین شده باید هدایت شود و هیچ توجیهی برای ورود دام و کشتار آن خارج از آن چه تعیین شده است پذیرفته نیست.

 در این جلسه مسئولان مرکز بهداشت، دامپزشکی، شورای شهر و نماینده دادستان هم به نکاتی درباره مشکلات بهداشت شهر، وضعیت نامناسب شهری و کوتاهی شهرداری در اجرای وظایف محوله و مصوبات شورای تامین اشاره و از همکاری نکردن شهرداری در اجرای مصوبات گلایه کردند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نماینده مجلس شورای اسلامی معتاد بود! + فیلم

حکم اعدام برای نو عروس تهرانی + عکس

این مرد می خواهد معشوقه زن جوانش اعدام شود + عکس دادگاه تهران

این شیر زن ایرانی محافظ شخصی فرمانده سپاه بود +عکس

تجاوز 10 زن و دختر جوان در برابر دوربین مخفی / شهرام دستگیر شد

مائده هژبری اعتراف به اشتباه کرد/ دیگر نمی رقصم! +عکس

خواننده پاپ اعدام می شود! / 5 دختر روی ادعاهایشان پافشاری می کنند!

مرد جوان هر شب با اسلحه سراغ زن همسایه می رفت و از او تمکین می خواست + فیلم

3 مرد و 4 زن کودکان خیابانی را برای تجاوز خرید و فروش می کردند+عکس

زنان تنها وقتی در را باز می کردند 4 مرد را می دیدند! / در گرگان رخ داد

چه بلایی سر معصومه و سمیرا در ویلا آمد / 8 مرد به من رحم نکردند

داماد قبل بله شنیدن از عروس اقرار وحشتناکی کرد + عکس

کدخبر: 400480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟