به گزارش گروه اجتماعی رکنا، کسی که روز گذشته به این قانون Law اشاره کرده و گفته براساس قانون، ‌سال ٩٧ آخرین‌ سال برگزاری کنکور است و مسئولان اجرایی باید زیرساخت‌های لازم برای حذف آزمون کنکور را تا به امروز فراهم می‌کردند، زیرا سازمان سنجش نمی‌تواند موضوعی خلاف قانون را مطرح کند. «بر این اساس وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و علوم باید زیرساخت‌های لازم برای حذف کنکور را طی چند ‌سال گذشته فراهم می‌کردند؛ در صورتی که تحقق این موضوع برای آنان امکان‌پذیر نبود، مسأله و مشکل را با نمایندگان و کمیسیون آموزش مطرح می‌کردند تا تغییرات موردنظر در قانون لحاظ شود.» نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص اعتراضات داوطلبان برای اعمال تاثیر قطعی ۳۰درصدی سوابق تحصیلی در کنکور‌ سال ۹۸ و خواسته آنان برای برگزاری کنکور عنوان کرد: براساس قانون، کنکور باید تا‌ سال ٩٨ حذف شود و این اعتراضات هم تاثیری در اجرایی‌شدن قوانین ندارد؛ آموزش‌وپرورش و سازمان سنجش باید تا‌ سال آینده زیرساخت‌های لازم برای حذف کنکور را فراهم کنند.
این گفته نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس درحالی است که مجتبی‌ شریعتی‌‌نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم ابتدای خردادماه امسال گفته بود حذف کنکور اگر امسال هم به نتیجه برسد، تغییرات آن به دانش‌آموزان فعلی مربوط نمی‌شود. «از زمان اعلام قطعی طرح تا اجرای آن، دانش‌آموزانی مشمول این طرح خواهند شد که از ‌سال اول متوسطه تدوین نظام آموزشی برای آنها به گونه‌ای باشد که برای پذیرش در دانشگاه خارج از نظام کنکور آماده شوند.» او همچنین گفته بود تغییرات مبتنی بر حذف کنکور تا دو الی سه ‌سال آینده برای دانش‌آموزان اعمال نخواهد شد و شرایط حذف کنکور حداقل تا سه‌سال آینده امکان‌پذیر نیست.
حالا کافی است سری به کلاس‌های کنکور و آموزشگاه‌های مختلف بزنید. همه آنها برای کنکور ٩٨ از دانش‌آموزان ثبت‌نام و مانند گذشته آموزش‌هایشان را هم شروع کرده‌اند. این یعنی آنها همچنان به ادامه کنکور به روش گذشته معتقدند و نگاهشان به حذف کنکور ٩٨ نیست.
اما کوچکی‌نژاد می‌گوید نمی‌توان مقابل قانون ایستاد و مسئولان باید در سال‌های گذشته با ارایه اصلاحیه به فکر اصلاح قانون می‌بودند، درحالی‌که تلاشی از سمت آنها برای این موضوع صورت نگرفت. «با وجود داشتن قانون نمی‌توان هرگونه رفتار و اقدامی انجام داد.»
قانون حذف کنکور درحالی روز گذشته خود را به صدر اخبار رساند که پیش از این هم بسیاری درباره امکان عدم‌حذف کنکور صحبت کرده بودند. اسدالله عباسی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ‌سال گذشته درباره حذف کنکور گفته بود: «در رشته‌های دانشگاهی که متقاضی بالایی ندارند، مشخص است که نیازی به برگزاری آزمون در این نوع رشته‌ها احساس نمی‌شود. در رشته‌های پرطرفدار دانشگاهی با توجه به میزان بالای داوطلب و محدودیت در پذیرش نمی‌توان به هیچ وجه کنکور را حذف کرد، به‌طور مثال حذف کنکور در رشته‌های پزشکی امکان‌پذیر نیست، بنابراین باید سازمان سنجش که دارای معیاری علمی برای برگزاری آزمون است، به موجودیت خود ادامه دهد.» با وجود همه اما و اگرها حالا باید منتظر ماند و دید آیا قانون حذف کنکور برای‌ سال ٩٨ عملیاتی می‌شود یا آن‌که باید در انتظار تغییراتی در این قانون و موکول کردنش به سال‌های بعد بود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز مهراب در خانه مجردی اش به زهرا! / من عاشق بودم اما..

این مرد هولناک ترین فیلم قتل زنی در وسط خیابان را رقم زد +‌ جزییات

تجاوز به سارا و زنده بگور کردن او در جنگل + عکس

روس ها میلیاردر شدند / کشتی شمش روس ها بعد از 100 سال پیدا شد+عکس

لحظه تجاوز کارگر شیرینی فروشی به دختر مرد قناد + تصویر

پسر بیکار گلوی مادرش را برید + عکس

عکس جسد یک زن در کانال آب پارس آباد مغان ! + عکس

تجاوز مربی ورزشی به پسربچه ای در شیراز + عکس قربانی

فوری /خواننده پاپ ایران دستگیر شد / چند زن شاکی هستند!+ عکس

جهانی شدن مرگ یک زوج عاشق در بیمارستان+عکس

مجازات سنگین برای مزاحم خواننده معروف +عکس

نامزد غیرتی با پخش تصاویر خصوصی لیلی او را مانند برده ها به فروش گذاشت!+عکس

ماساژ شیطانی در اتاق معاینه پزشک معروف +عکس

کدخبر: 398883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟