مقابله به مثل ماموران پلیس در برابر توهین افراد، جرم است

محمداسماعیل زارعی در جمع کارکنان انتظامی شهرستان‌های میان‌دورود و نکا گفت: همه باید به قرآن تمسک جوییم و با خواندن مرتب ادعیه و حضور در اماکن متبرکه و فضاهای معنوی از وارد شدن آسیب های احتمالی پیشگیری نماییم چرا که پس از بروز آسیب، راه برگشت سخت است.

وی با اشاره به اینکه در اقشار مختلف آسیب ها متفاوت است، اضافه کرد: برای شغل حساس پلیس، هر خطایی مورد قضاوت Judgment مستقیم مردم است و پلیس Police را با یک رفتار نقد می کنند و به کل نظام تسری دهند.

زارعی شغل پلیس را بسیار مقدس برشمرد و تصریح کرد: با نگاه کسب درآمد نباید وارد این حرفه شد چرا که افتخار خدمت در لباس شهدا را یافته اید البته انتقاد به وضعیت حقوقی کارکنان ناجا وارد است.

وی از نیروی انتظامی خواست که در جرایم مشهود مسئولانه وارد میدان شود و اضافه کرد: همانطورکه برای تخلفات رانندگی و نبستن کمربند، خودرو را متوقف می کنند در ارتباط با کشف حجاب و جرایم مشهود هم باید همین اقدام صورت گیرد چرا که برای حفظ ارزش‌های الهی و اسلامی از جمله حجاب حدود 300 هزار شهید داده‌ایم.

زارعی تصریح کرد : دفاع از ارزش‌ها در سرلوحه کار پلیس قرار گیرد و از جوسازی ها در فضای مجازی و حقیقی هراسان نباشیم.

دادستان نظامی استان مازندران بر سعه صدر پلیس در مقابل اهانت و توهین تأکید کرد و گفت: با این مسائل از طرق قانونی مانند طرح شکایت در محاکم عمومی برخورد شود و مقابله به مثل در برابر توهین افراد توسط مامور، قانوناً جرم Crime است و در زمره اعمال خلاف شئون نظامیان نیز محسوب می‌شود.

 

کدخبر: 387640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟