افزایش اعتراضات بخش‌های مختلف به نحوه اجرای طرح ترافیک جدید در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته رانندگان آژانس برای چندمین بار در اعتراض به طرح جدید به سراغ فرمانداری رفتند و خواستار رسیدگی شدند. این در حالی است که نه شهرداری و نه شورا حاضر به پاسخگویی به معترضان نیستند. هرچند در این تجمع معاون فرمانداری اعلام کرد که طرح ترافیک جدید باید برابر نرخ‌های گذشته به رانندگان آژانس واگذار شود.

غلامحسین آرام در خصوص تجمع روز گذشته جمعی از رانندگان آژانس‌ها در مقابل فرمانداری تهران در اعتراض به نرخ طرح ترافیک اظهار کرد: فرمانداری تهران نسبت به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افزایش نرخ طرح ترافیک آژانس‌ها اعتراض کرده اما هنوز پاسخی به این اعتراض داده نشده است، بنابراین طرح ترافیک جدید باید برابر قیمت‌های سال گذشته واگذار شود. وی تأکید کرد: قیمت‌های جدید طرح ترافیک مورد تأیید فرمانداری تهران نیست. این تجمع با حضور مسئولان فرمانداری تهران در جمع رانندگان معترض و قول مساعدت به اتمام رسید.

پیشنهاد اجرایی کردن طرح ترافیک جدید مسائل و مشکلات بسیاری را در اجرا به همراه داشت، به رغم اعتراض به شکل و محتوای طرح ترافیک جدید، متأسفانه معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران مصر به اجرایی کردن آن شد. اعتراض گروه‌ها و بخش‌های مختلف استفاده کننده از طرح ترافیک همچنان ادامه دارد؛ چرا که این طرح که بسیاری از کارشناسان آن را ناپخته عنوان کرده‌اند، در اجرا با مسائل و مشکلات بسیاری روبه‌رو شد. اعتراض گروه‌های خاص به کاهش سهمیه‌ها و همچنین اعتراض رانندگان آژانس به گرانی قیمت طرح و مرقون به‌صرفه نبودن آن سبب شده است تا بسیاری از رانندگان آژانس که درآمدی جز کار کردن در آژانس ندارند، هر از گاهی جلوی شهرداری و شورای شهر دست به تجمع بزنند. در این میان رانندگان تاکسی نیز از مبلغ کرایه آژانس گلایه‌مند بودند و چندی پیش صدای اعتراض خود را به گوش اعضای شورای شهر رساندند. اعتراضات در حالی ادامه دارد که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نه پاسخگوی شورا است و نه پاسخگوی رانندگان. به هر حال طرح ترافیک در حال اجرا است و باید مسئولان مدیریت شهری به این نکته توجه کنند که ایرادات اینگونه طرح‌ها در اجرا مشخص می‌شود و لازم است تا بررسی دقیق‌تری روی طرح جدید صورت بگیرد. هر چند این طرح قرار بود عدالت اجتماعی را در استفاده از شهر برقرار کند، اما حالا خود نحوه اجرای طرح سبب شده است تا حق عده‌ای از شهروندان ضایع شود. بر این اساس لازم است تا همانگونه که معاون فرمانداری در تجمع رانندگان آژانس‌ها وعده مساعد برای رسیدگی داده است، سایر بخش‌های متولی هم به صورت جدی وارد رفع نواقص طرح جدید شوند تا از شهروندان سلب آسایش و آرامش نشود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جهان مرگ بن سلمان را باور کرد! / اروپایی ها هم واکنش نشان دادند

پسر بی حیا نیمه شب به سراغ زن دایی رفت / این زن تهرانی صیغه 99 ساله بود!

سود ۱۳ میلیارد تومانی یک فرد در یک ماه!

حادثه خونین در مراسم تشییع پیکر ناصر ملک مطیعی + عکس

رسید بانکی ناهید روزگارم را سیاه کرد / باور نداشتم همسرم اینگونه باشد

از ترس نامادری ام زن دوم سعید شدم / نقش مردان غریبه در زندگی ام پررنگ است!

شوهری که دوست پسر زنش شد / زن آبادانی با دوست شوهرش قرار عاطفی گذاشت

فوری / خطر تکرار فاجعه سقوط در قله دنا! / همه وحشت کردند + فیلم لحظه حادثه

انتشار صدای بهروز وثوقی در مراسم ناصر ملک مطیعی برای نخستین بار بعد از انقلاب + فیلم

نامه آزادی حمید صفت صادر شد / رهایی از زندان ساعت 5 عصر امروز + عکس

جمال در شرکت خصوصی زهرا 7 ساله را تنها گیر انداخت + عکس و جزییات

کدخبر: 384142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟