در مسافرت و یا مهاجرت قبل از هر چیز، امنیت فردی نکته مهمی به شمار می رود. از این رو برای مسافرتی ایمن باید اطلاعات مناسبی از مقصد مورد نظر داشته باشیم. سایت «نامیو» کشورهای پرخطر را دسته‌بندی کرده است. این خطرات شامل میزان وقوع جرم، امنیت به‌ هنگام تنها راه رفتن، ترس از مورد ضرب و شتم قرار گرفتن و دزدی، امنیت وسایل نقلیه، توهین و فریب تندروهای محلی‌ و در نهایت تهدید به دزدیدن اموال است. اسامی شهرهای پرخطر اروپا به شرح زیر است:

۱_ روسیه: روستوف نا دونو

امتیاز ۷۷/۲۷

تعداد بالای جرم Crime و جنایت Crime و همچنین قاچاق Contraband اسلحه این شهر را در این دسته بندی قرار داده است. روستوف نا دونو مرکز ناحیه‌ی روستوف و منطقه‌ی جنوبی فدرال روسیه است و سایت نامیو نرخ بالای ۷۷/۲۷ از ۱۰۰ را به این شهر اختصاص داده است.

۲- ایتالیا

امتیاز ۶۷/۶۵

قاچاق مواد مخدر، سلاح و سیگار، وجود گروهک‌های مافیا و همچنین نرخ بالای بیکاری که ناشی از رکود اقتصادی‌ است سبب اخاذی در بخش‌های سازمانی و خشونت و قتل Murder می‌شود.

تورین

امتیاز ۶۲/۸۸

با اینکه این شهر مملو از انواع مشاغل، صنایع و مراکز فرهنگی‌ است، به دلیل وجود چندین گروهک ضد دولتی که نتیجه آن آشوب، سرقت، دزدی theft از خانه و آسیب به اموال عمومی می شود، تورین با رتبه ۶۲/۸۸ جزو شهرهای پر خطر برای گردشگران به حساب می آید.

ناپل

امتیاز ۶۸/۹۸

سرقت از خانه، جیب‌بری، سرقت Stealing از داخل خودرو، کیف‌قاپی، ضرب و شتم و قاچاق مواد مخدر Drugs از عمده جرائمی است که در ناپل اتفاق می افتد و دلیل اصلی آن نرخ بالای بیکاری است.

۳_ فرانسه

مارسی

امتیاز ۶۸/۷۵

با اینکه مارسی معروف به «پایتخت فرهنگی» اروپا است، جرائمی مثل ضرب و شتم، دزدی از داخل خودرو، کیف‌قاپی و همین‌طور تبعیض نژادی، قتل، قاچاق مواد مخدر تحت کنترل گروه‌های تبهکاری، فساد پلیس Police و جرم‌های سازمان‌دهی دیگر در این شهر رخ می دهد که ریشه‌ اصلی آن رکود اقتصادی مارسی طی چند سال اخیر است.

لیل

امتیاز ۵۶.۲۵

بیکاری و جمعیت زیاد سبب بروز جرائمی در این شهر شده است. افزایش ناامنی در متروها و همچنین آزار و اذیت جنسی زنان در نیل مشاهده می شود.

۴_ انگلستان کاونتری

امتیاز ۵۹/۳۸

مناطقی مثل «ویلنهال»، «فولزهیل»، «هیل‌فیلدز» و «وود اند» بیشتر میزان وقوع جرم را به خود اختصاص می دهند. این جرائم شامل رفتارهای ضد اجتماعی، دزدی از منازل، سرقت، قاچاق مواد مخدر، زورگیری، تجاوز Rape جنسی و سرقت از فروشگاه ها می شود و طبق آمار منتشر شده متوسط وقوع جرم از هر ۱۰۰ نفر در کاونتری ۴/۷۸ نفر است.

۵ - هلند روتردام

امتیاز ۴۶/۶۷

معمولا گردشگران این منطقه طعمه‌ی جیب‌بری، سرقت خودرو، تلفن همراه، لپ‌تاپ و دیگر اشیای قیمتی می‌شوند. همچنین قاچاق کوکائین به اروپا از این شهر و بندرش اتفاق می افتد.

۶ - اسکاتلند گلاسکو

امتیاز ۵۵/۶

در سال ۲۰۱۳ گلاسکو خشن‌ترین ناحیه‌ی بریتانیا محسوب می شد و هم اکنون نیز گرفتار چنگال تبهکاران، مواد مخدر و جنایات ناشی از درگیری با چاقو است.

۷ - بوسنی هرزگووین _ سارایوو

امتیاز ۵۴

قتل، تجاوز، سرقت خودرو، ورود غیرقانونی به منازل، تیراندازی و دزدی همواره در این شهر اتفاق می افتد. همچنین سارایوو شاهراه‌ انتقال مواد مخدر، اسلحه و قاچاق انسان نیز است.

کدخبر: 384081 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟