خبر بد برای تهرانی ها / هوا باز پس می شود+فیلم

مقایسه آماری تعداد روز‌های سالم و ناسالم سال گذشته و امسال کلانشهر تهران نشان می‌دهد در سال گذشته ۹ روز هوای پاک و در سال جاری ۴ روز هوای پاک به ثبت رسیده است در حالی که تعداد روز‌های سالم در سال گذشته و سال جاری تفاوتی با هم ندارند و هردو بر روی عدد ۳۹ قرار دارند.

همچنین گزارشات نشان می‌دهد در سال گذشته شاخص هوای ناسالم برای گروه‌های حساس روی عدد ۴ قرار داشته در حالی که در سال جاری این عدد به تعداد ۹ روز ثبت شده است.

بنابر این گزارش مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت و گویی درباره احتمال افزایش روزهای آلوده پایتخت در سال‌ ۹۷ خبر داده و گفته است: به احتمال زیاد امسال شرایط کیفی هوای تهران در مقایسه با سال‌های گذشته مطلوب نخواهد بود. ممکن است طی امسال شاهد افزایش روزهای آلوده و ناسالم هوای شهر تهران در مقایسه با سال گذشته باشیم این در شرایطی است که هوای پایتخت در ۱۵ روز از سال بطور معمول پاک است که بیشتر این روزهای پاک نیز مربوط به فروردین ماه هستند که متاسفانه نوروز امسال هوا اینطور نبود.

به گفته حسینی بخش عمده پدیده گرد و غبار نوروزی به عنوان یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای شهر تهران منشا داخلی دارد و راهکار اصلی مقابله با این پدیده مدیریت منابع آبی کشور با هدف مقابله با ریزگردها است.

در همین راستا بررسی شاخص کیفیت هوای شهر تهران در طی هفته گذشته نشان می‌دهد روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه به عنوان آلوده‌ترین روز با شاخص ۱۰۸ ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

گفتنی است شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی Health افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

با اتکا به آمار و ارقام و پیش بینی مسئولان مربوطه می‌توان دریافت که وضعیت هوای شهر تهران روزهای خوبی در پیش ندارد و این مساله نیازمند توجه بیشتر مسئولین مربوطه بوده و همچنان ارائه راهکار‌های کارآمد جهت رفع این مساله را می‌طلبد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

راز سقوط هواپیمای دختر ثروتمند ترکیه ای در ایران / خلبان پرواز کجاست؟!+ عکس

مرد 22 ساله وقتی از زندان مشهد آزاد شد، زنش با مرد دیگری زندگی می کرد + عکس

دردسر ازدواج پسر دانشجوی ایرانی با دختر افغان!

اولین عکس از محل برخورد شهاب‌سنگ در قائمشهر

بلایی که روزهای بارانی بر سر دخترها آمد+ عکس

محاکمه دانشجوی ارشد انرژی هسته ای به خاطر قتل در کرج + عکس

قیچی کردن موی دختر دبستانی در یک مدرسه آبادان / معاون پرورشی اخراج شد

دستگیری هانیه و خواهرش به خاطر اسید پاشی به یک دختر تهرانی

7 سال بلاتکلیفی یک مرد در زندان کرج!

زنی که خاک می‌خورد! + عکس

خودکشی هولناک دختر دانشجو / این دختر زیبا در دام یک مرد بود! + عکس

بروس لی بعد از ازدواج با 2 زن مشهور هم رفت و آمد پنهانی داشت +عکس

کدخبر: 379291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟