حجم ویدیو: 34.63M | مدت زمان ویدیو: 00:03:37

تماس جهانگیری با نخبه کردستانی و دانش آموختگانی که از این تماس محرومندبه تازگی فیلمی از حال و روز یکی از دانش آموختگان دانشگاه خوارزمی تهران (که ادعا می‌کند دارای مدرک دکتری آب‌های زیرزمینی است) منتشر شد که نشان می‌دهد بهره وی از بازار Store کار چیزی جز «جاروکشی» نبوده است. فیلمی که واکنش های فراوانی به دنبال داشت و حتی به تماس معاون اول رئیس جمهور با این فرد نیز منجر شد.

این دانش آموخته دانشگاه که مدارج عالی را طی کرده، «صلاح‌الدین کامرانی» نام دارد و اهل مریوان است. او در سال 86 در رشته زمین شناسی در دانشگاه خوارزمی تهران پذیرفته شده و پس از پایان دوره کارشناسی ارشد در رشته آب شناسی، آبان ماه سال 96 از رساله دکتری خود در دانشگاه خوارزمی تهران دفاع می‌کند تا با مدرک دکترا فارغ التحصیل شود.

از این دانش آموخته دانشگاه خوارزمی چند مقاله علمی پژوهشی و آی‌اس‌آی در منابع معتبر علمی قابل دسترس است، اما آن گونه که وی ادعا می‌کند نه این مقالات و نه تحصیلات عالیه منجر نشده که وی شغلی مناسب برای خود بیابد و لاجرم مجبور می‌شود در یکی از شرکت‌های نفتی شهر اهواز به عنوان رفتگر مشغول به کار شود. شغلی که ناگفته پیداست رضایتی برای وی به همراه ندارد.

نارضایتی‌ای که کامرانی آن را در قالب یک ابتکار بروز می‌دهد؛ به این شکل که فیلمی کوتاه از شرایط محل کار و رزومه علمی خود تهیه می‌کند و در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارد که بازتاب آن، خیلی زود شرح حالش را بر سر زبان ها می‌اندازد و مورد توجه بسیاری از جمله رسانه ها قرار می‌گیرد.

این نخبه کردستانی در شرح حالی که از خود در این فیلم منتشر کرده، ضمن اشاره به وضعیت بحرانی منابع آب و تخصص خود در این حوزه، به ضرورت استفاده از توان خود در نهادهای تصمیم گیر منابع آب کشور اشاره کرده و از اینکه به رشته و تخصص او توجه نمی‌شود، گلایه می‌کند.

دست به دست شدن این فیلم ویدئویی در نهایت آن را به دست معاون اول رئیس جمهور می‌رساند تا وی پس از تماشای فیلم شخصاً با این جوان دانش آموخته تماس حاصل کند و جویای حال او شود.

کامرانی در رابطه با جزئیات این تماس می‌گوید: آقای جهانگیری خودشان مستقیم با من تماس گرفتند و به من گفتند اولین کسی هستم که با تلفن شخصی شان با او تماس گرفته‌اند. ایشان از من خواستند هر چه زودتر به دفترشان بروم و در مورد شرایطم صحبت کنیم؛ امیدوارم این تماس بتواند مشکلاتم را حل کند.

انتشار خبر واکنش جهانگیری به فیلم منتشر شده از حال و روز کامرانی، واکنش های فراوانی به دنبال داشت. از جمله از طرف بسیاری از دانش آموختگان دکترا که به نوعی شرایطی مشابه وی دارند و برخی‌شان معتقدند هوش و ابتکار خوب این جوان موجب شده تا به جای آنکه کامرانی به دنبال یافتن شغل مورد تقاضای خود باشد، کار متناسب با تخصص به وی روی خوش نشان دهد.

این در حالی‌ست که برخی دیگر با انتقاد از این رفتار، ضمن اشاره به اینکه معضل بیکاری متخصصان تنها منحصر به وی نیست، بر این باورند که کامرانی در یافتن کار مناسب با شغل خود عجله کرده است و بهتر این بود که منتظر فرصت های جذب هیأت علمی باش. منتقدانی که می‌پرسند چرا او به‌رغم تخصص و توان علمی موفق نشده است در دوره کارشناسی ارشد و دکتری نظر مثبت نهادهای مرتبط با رشته اش را برای همکاری جذب کند؟

جدا از حرف و حدیث هایی که پیرامون شرایط قبل و بعد این دانش آموخته دکترا مطرح است، موضوع بسیار مهمی که نباید از نظر دور نگاه داشت این است که در حال حاضر ده ها و چه بسا صدها هزار جوان ایرانی با چنین مشکلی رو به رو هستند؛ دانش آموختگانی که یا از شغل مناسب بی بهره هستند و یا بیکاری امان‌شان را بریده است. موضوعی که مجابمان می‌کند بپرسیم آیا واقعاً معاون اول رئیس جمهور قادر است با همه این افراد تماس بگیرد و به صورت ویژه مشکل آنها را برطرف کند؟

به راستی هدف معاون اول رئیس جمهور از تماس با این نخبه کردستانی چیست؟ آیا ایشان تصور کرده‌اند که تنها دانش آموخته با درجه دکترای تخصصی که در شغل نامناسب مشغول به کار است یا از بیکاری رنج می‌برد، جوانی‌ست که این ابتکار را به خرج داده؟ اگر این چیزی‌ست که جهانگیری متصور است، که با مشکلی به غایت جدی مواجهیم اما اگر این گونه نباشد، معاون اول رئیس جمهور می‌داند که تماس های پرشماری برای رفع مشکل فارغ التحصیلان به ایشان بدهکار است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

تابناک

کدخبر: 375684 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟