دولت از ظرفیت قوه‌قضائیه برای برخورد با زالوصفتان ارزی استفاده کند

دادستان کل کشور گفت: عده‌ای در تهران ارز می‌خرند و در آنسوی مرز تبدیل و پول ایرانی وارد می‌کنند؛ یعنی اجازه می‌دهیم ارز کشور اینگونه دستخوش یک عده سودجو شود و نگرانی این است که دست‌هایی پشت این قضیه قرار گرفته تا مردم را نسبت به توان اقتصادی دولت به تردید بیندازد. چرا دولت از توان قوه‌قضائیه برای برخورد با زالوصفتان ارزی و صرافی‌های غیرمجاز استفاده نمی‌کند؟!

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در دیدار با کارکنان دادستانی کل کشور به مناسبت سال جدید با اشاره به تدوین دستورالعمل حقوق عامه گفت: سال گذشته بر اساس مذاکراتی که با ریاست قوه‌قضائیه به عمل آمد و دستوری که ایشان دادند، ظرف مهلت تعیین شده پیش‌نویس دستورالعمل را آماده کردیم و اواخر سال گذشته تقدیم ریاست قوه شد تا نظرات نهایی ایشان اعلام شود و در سراسر کشور در زمینه دفاع از حقوق عمومی با برنامه‌ریزی بیشتری کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان حمایت از کالای ایرانی، تحقق این شعار را از جمله شاخه‌های مسئله حقوق عمومی موضوعی دانست و افزود: این مسئله را از هر بعد نگاه کنیم به عنوان حقوق عامه مردم است.

این مسئول عالی قضایی ادامه داد: نگران این هستیم با همه تلاشی که می‌شود و تأکیداتی که مقام معظم رهبری سال‌ها در رابطه با مسائل اقتصادی دارند، چرا اقتصاد ما رونق لازم را ندارد.

چرا جلوی صرافی‌های غیرمجاز گرفته نمی‌شود‌؟!

وی خاطر نشان کرد: وعده‌هایی که ریاست محترم‌ جمهور در دوران انتخابات دادند و وعده‌هایی را که در جلسات مناظره‌ها، مباحثه‌ها و سخنرانی‌ها داشتند، فراموش نمی‌کنیم و ثبت و ضبط شده است. چندی قبل ریاست محترم جمهور راجع به مسئله قیمت ارز فرمودند که مردم نگران قیمت ارز نباشند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین منتظری با بیان اینکه وقتی احتمال داده می‌شود که دست‌هایی در بین است و بحث اقتصاد کشور و مسئله ارز و ارزش پول ملی را در معرض آسیب می‌بینیم، آیا عقل و منطق به ما حکم نمی‌کند که ارزیایی و ریشه‌یابی کنیم، یادآور شد: چرا باید اجازه داده شود در خیابان فردوسی و چهار‌راه استانبول و در کنار سبزه میدان عده‌ای سودجو بازار Store ارز را در اختیار بگیرند و آیا قابل مدیریت نیست؟!

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه چرا اجازه داده می‌شود صرافی‌های غیرمجاز فعال باشند و جلوی آنها گرفته نمی‌شود، خطاب به دولتمردان اقتصادی و تیم اقتصادی دولت گفت: چرا از ظرفیت قوه‌قضائیه، دادستانی کل و دادستان‌ها در سراسر کشور و نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قوه‌قضائیه در برخورد با این زالوصفتان که به دنبال منافع خودشان هستند، استفاده نمی‌کنید؟

تردید نسبت به توان اقتصادی دولت

وی یادآور شد: شنیده‌ایم که عده‌ای در تهران ارز می‌خرند و در آنسوی مرز تبدیل کرده و پول ایرانی وارد می‌کنند؛ یعنی اجازه می‌دهیم ارز کشور اینگونه دستخوش یک عده سودجو شود و نگرانی این است که دست‌هایی پشت این قضیه قرار گرفته تا مردم را نسبت به توان اقتصادی دولت به تردید بیندازد. حجت‌الاسلام و‌المسلمین منتظری خطاب به دولت و تیم اقتصادی‌اش با بیان اینکه ما به دنبال تضعیف و تخریب و ناهماهنگی به هیچ وجه نیستیم، افزود: ما می‌خواهیم کمک کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دولت در مسئله مبارزه با قاچاق Contraband کالا و ارز از ظرفیت قوه‌قضائیه استفاده کند از دولت، بخش اقتصادی دولت و هر بخشی که سبقه اقتصادی دارد خواست که هرجایی که قوه‌قضائیه می‌تواند مشکل آنها حل کند؛ از دستگاه قضا در این زمینه مطالبه کنند و آمادگی خود برای هر نوع همکاری را اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود مسئله قاچاق کالا را مورد توجه قرار داد و گفت: در بحث کالای قاچاق مؤکداً مقام معظم رهبری فرمودند: چرا کالای قاچاق را که کشف می‌شود آتش نمی‌زنید؛ در اجرای این دستور چندبار این عمل را انجام دادیم؟

انتقاد مدعی‌العموم از عملکرد شورای شهر

منتظری همچنین ضمن انتقاد از عملکرد شورای شهر در بحث استعفای شهردار تهران اظهار کرد: شورای محترم اسلامی شهر تهران این بساط سیاست‌بازی که راه انداخته‌اید، چه معنایی دارد؟ وقتی شهردار رسماً اعلام می‌کند که توان کار سنگین کلانشهر تهران را ندارد و به علت بیماری نمی‌تواند این کار را ادامه دهد، این موضوع در دستور قرار می‌گیرد و آقای شهردار در جلسه رسمی شورای شهر می‌گوید که با این کیفیت ادامه کارم را خیانت می‌دانم، اما نوبت به رأی‌گیری که می‌رسد با رأی خود عنوان می‌کنند که شما مریض و ناتوان برای انجام کار نیستی و کار نکردنت خیانت است. وی گفت: تنوع و گستره کار در شهرداری تهران زیاد است و وقتی فردی عنوان می‌کند که به دلیل بیماری نمی‌تواند کار را ادامه دهد، استعفایش در شورای شهر پذیرفته نمی‌شود.

دادستان کل کشور با طرح این سؤال که فردا اگر این آقای شهردار نتوانست مدیریت لازم را بر شهر تهران داشته باشد، چه کسی مسئول است، ادامه داد: بنده به عنوان مدعی‌العموم به شورای شهر تهران عنوان می‌کنم که مسئولیت این کار با شماست.

وی به شهردار تهران پیشنهاد داد که مجدداً استعفای خود را تقدیم شورای شهر کند و گفت: آقای شهردار باید مهلتی نیز تعیین کند و عنوان کند که تا فلان روز در دفتر کارم هستم تا شهردار تعیین کنید، در غیراین‌صورت از فلان تاریخ مسئولیت شهرداری تهران را عهده‌دار نخواهم بود و قطعاً آقای شهردار کسی شما را به این جهت تحت تعقیب قرار نخواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زن شیطان صفت در کرمان خودکشی کرد!

جزییات کلاهبرداری میلیاردی از مربی مشهور لیگ برتر ایران + عکس

فوری / نخستین عکس ها از ۶ دختر و پسر بچه گمشده گرمساری بعد از پیدا شدن + تصاویر

وحشتناک / پسر دانشجو سگی را از پشت بام یک برج به پایین پرت کرد +عکس های دلخراش

این 3 مرد آبادانی غذای مرگبار می فروختند +عکس

حادثه ای دردناک در باشگاه بدنسازی زنانه + فیلم

عکسی عجیب از یک قابلمه روی ماشین سقوط کرده در رودخانه بابل + تصویر

سگ آزار در خوزستان دستگیر شد؟ ! / سگ شکنجه دیده نجات یافت + فیلم

پدرام شراره را به خانه اش برد و 4 نفره او را آزار دادند / فردای شب بله برون رخ داد

سپیده برای مرد کثیف نقشه ای کثیف تر داشت / 6 مرد کمین کرده بودند +عکس

دست راست ابوبکر بغدادی قطع شد + عکس

تصاویر حضور دزد مسلح در بانک‌های مشهد/ چگونه همه را نشانه رفتم+عکس ها

تصمیم شوم فائزه 16 ساله از خانواده ثروتمند با سعید چه بود؟

کدخبر: 371741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟