مردم مراقب سپردن فرش به قالیشویی ها باشند/ سرقت در پوشش شرکت های قالیشویی

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سرهنگ حمیدرضا یار احمدی در این باره گفت: در روزهای پایانی سال برخی شهروندان فرش های خود را برای شستن به قالیشوئی ها می سپارند که این موضوع باعث شده برخی تبهکاران با توزیع انواع آگهی های تبلیغاتی در کمین شهروندان باشند. این تبلیغات به صورت پخش کردن برگه های است که تنها یک شماره در آن ذکر شده است.

به گفته وی، این شرکتها در تبلیغات خود هیچ اشاره ای به آدرس کارگاه قالیشویی نمی کنند. برخی شرکتها با اجاره دفتر با اجاره ماهیانه بالا و تهیه اسناد جعلی، در این ایام به فعالیت پرداخته و پس از جمع آوری فرش های شهروندان با تعطیل کردن دفتر فرار Escape می کنند. اعلام قیمت های پایین از سوی این تبهکاران ، ترفندی برای فریب مردم است.

سرپرست پلیس Police آگاهی تهران به شهروندان توصیه کرد: برای گرفتار نشدن در دام این مجرمان، از شرکتهای قالیشویی که آگهی هایشان در روزنامه ها چاپ می شود، استفاده کنید، زیرا اغلب مدارک این گونه شرکتها کنترل می شود. البته تاکید می کنم چاپ آگهی در روزنامه ها دلیلی برای تایید فعالیت همه شرکتها نیست.

وی با اشاره به سرقت Stealing فرش های شسته شده از سوی سارقان، گفت: برخی هموطنان پس از شستن فرشهای خود، آن را برای خشک شدن روی دیوار یا پشت بام قرار می دهند که ممکن است مورد سرقت قرار گیرند. به همین دلیل توصیه می شود فرش را در مکانی قرار دهید که به کوچه و خیابان مشرف نباشد.

سرهنگ یار احمدی هشدار داد: شهروندان هنگام تحویل فرش ها به نمایندگان قالیشویی ها، کارت شناسایی آنها را به دقت بررسی کنند .همچنین مشخصات ظاهری آنها را نیز همراه با شماره پلاک خودرو یادداشت کنند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی، پلیس بتواند مجرمان را شناسایی و دستگیر کند.

وی ادامه داد: شهروندان برای اطمینان بیشتر از صحت فعالیت این شرکتها، از اتحادیه قالیشویان نیز استعلام کنند.شرکتهایی که از طریق اتحادیه مجوز فعالیت می گیرند موظف به رعایت ۱۷ بند هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 358342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟