سردار حسین رحیمی در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره عکس تهران شهر امن، با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در جامعه اظهار کرد: امنیت تولیدی عمومی است و پلیس Police به تنهایی قادر به تامین امنیت در جامعه نیست و همه اقشار باید در تولید این محصول مشارکت داشته باشند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به 3 جنبه نسبی بودن، عینی بودن و بُعد ذهنی امنیت گفت: خوشبختانه ما شرایط امنیت بسیار خوبی را در پایتخت و سراسر کشور داریم و وضع امنیتی ما حتی از پایتخت کشورهای اروپایی نیز بهتر است، ولی باید پذیرفت که متاسفانه در بُعد ذهنی امنیت دچار مشکل هستیم چرا که احساس ناامنی بیش از ناامنی واقعی در جامعه ما است.

وی تاکید کرد: در تهران بزرگ تمام جرائم در سال جاری روند روبه کاهش داشته و تنها در وقوع سرقت Stealing شاهد 3 درصد رشد بودیم ولی در شهری مثل لندن آمار سال 2017 آنها نشان می‌دهد که سرقت در این شهر 25 درصد، تجاوز Rape جنسی 19 درصد، اذیت و آزار 36 درصد، چاقو کشی 26 درصد و قتل Murder 17 درصد رشد داشته است.

رحیمی خاطرنشان کرد: ما برای استقرار امنیت روانی در جامعه و افزایش احساس امنیت نیازمند حضور موثرتر فرهنگیان و هنرمندان هستیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 341183 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟