بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه در شوش احیا شد

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، صادق جعفری چگینی رئیس دادگستری شهرستان شوش از راه اندازی کارخانه قند شوش پس از 10 سال تعطیلی خبر داد و گفت: شرکت قند شوش با همکاری سازمان حمایت از صنایع و دادگستری شوش با انعقاد قرارداد و تعامل با دولت و حمایت از سرمایه گذاری در سال اقتصاد مقاومتی در اجرای منویات مقام معظم رهبری احیا شد.

این مقام قضایی افزود: سوء مدیریت گذشته شرکت قندشوش در اداره صنایع به بحران اقتصادی برای این شرکت و ضرردهی این بنگاه اقتصادی و ایجاد مشکلات منجر شد و نهایتا صدور حکم ورشکستگی آن توسط دادستان در سال 84 در جهت حفظ اموال درخواست شد و با صدور حکم ورشکستگی درسال ۹۰ دادگستری متولی امورات شرکت با انتخاب عضو ناظر و مدیرتصفیه گردید.

وی ادامه داد: تا قبل از ورود دادگستری و صدور حکم ورشکستگی توسط دادگاه درسال ۹۰ بخش زیادی از اموال شرکت به تاراج رفت و با صدور حکم و مشخص شدن عضو ناظر و مدیر تصفیه و اقدامات قضایی خوبی در حفظ اموال صورت گرفت که کار بسیار ارزنده در حفظ بخشی از کارخانه بود.

جعفری چگنی اضافه کرد: با پیگیری نماینده مردم شوش در مجلس، استاندار خوزستان، مسئولان دیگر و جلب نظر وزارت صنعت در باسازی کارخانه توسط هیات بازسازی حمایت از صنایع و با همکاری دادگستری، قدم بزرگی در بازسازی کارخانه توسط هیات حمایت برداشته شد.

این مقام قضایی در ادامه بیان کرد: محدودیت فعالیت این بنگاه با توجه به صدور حکم ورشکستگی و در رعایت مقررات و انجام فعالیت جدید توسط ثالث و اجازه نوسازی نتیجه تعامل خوب مسئولین در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال هست.

وی اضافه کرد: اجرای قرارداد ارفاقی و تحویل کارخانه از هیات حمایت به سهامداران با همکاری و مساعدت استاندار خوزستان و معاون اقتصادی استانداری و اخذ تصمیمات لازم زمینه اجرای قرارداد ارفاقی فراهم و نهایتا با تحویل و حمایت‌های قضایی و جابجایی قرارداد‌ها، بازسازی در کمتر از ۴ ماه کامل شد.

رئیس دادگستری شهرستان شوش همچنین گفت: اجرای قرارداد ارفاقی بعد از بازسازی برای پرداخت دیون شرکت به بخش خصوصی؛ دولتی و هزینه‌ای بازسازی مهیا شد. بعد از بازسازی فنی و در خط تولید قرارگرفتن اعاده اعتبار و شخصیت حقوقی با اجرای قرارداد ارفاقی مقدور خواهد بود.

وی تصریح کرد: با پایان بازسازی فنی نوبت به بازسازی شخصیت حقوقی شرکت با اجرای قرارداد ارفاقی است تا امکان اعاده اعتبار فراهم شود و اعتبار منوط به پرداخت دیون شرکت است.

جعفری چگینی به استاندار خوزستان، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، مسئولین استانی و شهرستانی پیشنهاد اعطای مهلت به شرکت جهت بازپرداخت دیون دولتی و اعتبارات هزینه شده جهت افزایش ظرفیت کارخانه را داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 337317 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟