امسال عمره برگزار نمی‌شود

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، وی درباره امکان برقراری مجدد حج عمره در پی تفاهم بر سر برگزاری حج تمتع، توضیح داد: امکان برقراری حج عمره در شرایط فعلی به دلیل نبود بسترهای سیاسی، زمینه‌ و ساز و کارهای مناسب آن فراهم نیست.

رئیس سازمان حج و زیارت برقراری شرایط مناسب برای مناسک حج و عتبات عالیات را اولویت‌ اصلی سازمان حج و زیارت عنوان کرد و افزود: مذاکرات سازمان حج و زیارت با عربستانی‌ها صرفاٌ درباره موسم حج تمتع سال 96 بوده است.

محمدی با تاکید براینکه رایزنی با سعودی‌ها برای برگزاری حج تمتع به صورت سالانه صورت می‌‎گیرد، ادامه داد : برنامه‌ریزی جدی برای برگزاری حج 97 صورت گرفته و محورهای مذاکره در حال آماده شدن هستند و احتمالاً اواخر آذرماه با عربستانی‌ها در اینباره وارد مذاکره شویم.

وی اضافه کرد: بهتر شدن شرایط حج، مد نظر سازمان حج و دیگر مسئولان است و ممکن است در این مذاکرات برخی مفاد تفاهمنامه سال قبل کم و زیاد شود و از آنجا که ارائه خدمات کنسولی به مردم از اهمیت بالای برای مسئولان ایرانی برخوردار است لذا مذاکرات در راستای ارائه بهتر این خدمات و حفظ امنیت مردم صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه خوشبختانه حجاج سال قبل از خدمات و شرایط راضی بودند و این مهم را بارها در رسانه‌ها اعلام کردند، اظهارکرد: 25 کارگروه زیرنظر سازمان حج موارد مختلف مرتبط با این سفر را به انحای مختلف موشکافی و بررسی می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 324673 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟