تلاش برای عبور زائران ازمحورهای غیرقانونی/پلیس باخاطیان برخوردکرد

سردار سید مجید میر احمدی در سخنانی به اقدامات نیروی های مسلح برای ارائه تسهیلات به زائرین اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح این افتخار و توفیق الهی را داشته اند تا در این حماسه عظیم برابر اوامر فرمانده معظم کل قوا که فرموند «امور زائرین تسهیل شود و کمک شود به این حماسه عظیم»، در همه بخش های اساسی این حماسه بزرگ حضور فعال دارند.

وی به حوزه انتظامی و کنترل ورود و خروج مرز اشاره کرد و گفت: در یک فرجه زمانی محدود قریب به دو و نیم میلیون زائر از مرزها خارج می شوند و این کار دشوار و سختی است، عزیزان نیروی انتظامی به فضل الهی این کار را به خوبی مدیریت کردند؛ با وجود اینکه ما امسال همه اقدامات لازم را انجام داده بودیم که مرز خسروی بازگشایی شود و تا حدی از تراکم جمعیت مرزها خصوصا در مهران کاسته شود ولی به هر جهت به دلیل مشکلات دولت عراق، تا به حال این مسئله به نتیجه قطعی نرسیده است.

رئیس ستاد اربعین نیروهای مسلح در مورد مرز مهران و تراکم جمعیت در این منطقه گفت: اوج تراکم ما در این مرز، قبل از نماز صبح تا یکی دو ساعت بعد از نماز صبح است؛ از زائران درخواست می شود که اولا سعی کنند مرز شلمچه و چذابه را انتخاب کنند ثانیا ساعت حضورشان را در طول ۲۴ ساعت توزیع کنند و در ساعت تراکم جمعیت در مهران حضور پیدا نکنند.

سردار میراحمدی افزود: الان در مرز مهران با وجود تراکم بالا با کنترل و طرح بسیار خوبی که نیروی انتظامی امسال پیاده کرد، زائران دارند به سهولت ولی با ازدحام و تراکم دارند عبور می کنند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه امنیت اظهار داشت: در حوزه امنیت هم تلاش های زیادی را نیروهای مسلح انجام دادند هم در این سوی مرز و هم در آن سوی مرز، در امر مستشاری با دولت عراق هم در این سوی مرز سه قرارگاه را برای امنیت در استان کرمانشاه، استان ایلام و استان خوزستان ایجاد کردیم و متقابلا کار مشترکی را با عزیزان عراقی در آن سوی مرز انجام می دهیم.

رئیس ستاد اربعین نیروهای مسلح در خصوص حوزه حمل و نقل گفت: در آن سوی مرز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امکانات بسیار خوبی را فراهم کرده است.

سردار میراحمدی با بیان اینکه در روز گذشته در مرز مهران تعدادی از افرادی که مجوزهای لازم را نداشتند و باید عودت می شدند، از طریق بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیروهای مسلح به استان های خود بازگشت داده شدند، تصریح کرد: در حوزه اسکان نیز برای بیش از صد هزار نفر در داخل کشور عراق موکب هایی را نیروهای بسیج ما فراهم کردند.

وی بیان داشت: در حوزه تغذیه، تبلیغات و امور فرهنگی اقدامات بسیار گسترده ای را نیروهای مسلح انجام دادند، در موضوع بهداشت و درمان با احداث بیمارستان های صحرایی در آن سوی مرز در محورهای مختلفی که زائرین ما حضور دارند و همچنین ایجاد پست های امداد و درمان، استفاده از صدها نفر از پزشکان بسیج جامعه پزشکی، کمک های دارویی و اقدامات گسترده ای در حال انجام است و تا الان هم مشکل خاصی را شاهد نبوده ایم.

رئیس ستاد اربعین نیروهای مسلح با هشدار به زائران نسبت به خروج غیرقانونی از کشور تاکید کرد: به دلیل اینکه امسال کنترل های جدی را اعمال می کنیم که افراد بر مبنای مدارک قانونی عبور کنند، بعضی از افراد سو استفاده گر تلاش کرده اند زائرین را از محورهای غیر قانونی عبور دهند و برخی از زائرین در بیابان ها رها کرده اند.

سردار میراحمدی ادامه داد: نیروی انتظامی به سرعت این عوامل را شناسایی و دستگیر کرده است و به زائرین عرض می کنم در مسیر خود، فریب افراد سود استفاده گر را نخورند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 323380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟