هاشمی: مشکلات آموزش و پرورش روز به روز در شهرها جدی‌تر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محسن هاشمی پس از استماع گزارش مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: همه حرف‌هایی که در این گزارش عنوان شد مربوط به بحث مدیریت یکپارچه شهری است که با اینکه مصوبات لازم را داشته اما اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه مشکلات آموزش و پرورش روز به روز در شهرها جدی‌تر می‌شود، گفت: به خصوص در حوزه زیرساخت‌ها آموزش و پرورش با مشکلات جدی روبروست و لازم است که مشارکت مردم در این زمینه جلب شود.

هاشمی با بیان اینکه تمامی پیشنهادات و انتقادات مطرح شده در خصوص وضعیت آموزش و پرورش تنها از طریق مدیریت یکپارچه حل می‌شود، گفت: واگذاری اختیارات آموزش و پرورش به شورای شهر و شهرداری می‌تواند گام موثری در راستای حل مشکلات این نهاد آموزشی بردارد که البته باید اختیارات با اعتبارات باشد و تنها مشکلات آموزش و پرورش به مدیریت شهری منتقل نشود.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه من در مترو سابقه دارم و بر همین اساس مثال‌های مترویی می‌زنم، گفت: زمانی که من در متروی تهران فعالیت می‌کردم در ابتدا مترو دولتی بود و زیر نظر وزارت کشور فعالیت می‌کرد، اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیدیم که اگر ساخت مترو به شهرداری واگذار نشود، نمی‌توانیم پیشروی لازم را داشته باشیم و مترو بدون کمک شهرداری توسعه نمی‌یابد. لذا مدیریت مترو را از دولت گرفته و به شهرداری دادیم البته همچنان سیاستگذاری‌های کلان در اختیار دولت است و به نظر می‌رسد در خصوص آموزش و پرورش نیز باید چنین اتفاقی رخ دهد.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش باید به دنبال جذب مشارکت شهروندان از طرق مختلف باشیم، گفت: مشکلات آموزش و پرورش با روش‌های فعلی مرتفع نمی‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 320022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟