خبر خوش برای بازنشستگان کشوری

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مراسم قرعه کشی فروش خودروی اقساطی به بازنشستگان کشوری امروز(دوشنبه 17 مهرماه) با حضور محمود اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری و نمایندگان تشکل های بازنشستگی در محل سالن اجتماعات صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد.

محمود اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در این مراسم اظهار داشت: در طول 8 سالی که نرخ تورم در کشور بالا بود، حقوق بازنشستگان هم بسیار پایین بود و قدرت خرید آن ها به میزان 67.7 دهم درصد کاهش پیدا کرده بود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با کنترل نرخ تورم، امسال به ۱۰ درصد رسیده است، به طور میانگین حقوق سایر بازنشستگان کشوری تا 19.6 درصد افزایش پیدا کرده و قدرت خرید آن ها نیز تا حدودی بهبود یافته است.

اسلامیان ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری سعی می‌کند تا در شرایط فعلی، به تدریج همسان سازی حقوق‌ها که معضل اصلی بازنشستگان کشوری است را مرتفع کند.

وی یاد آور شد: در واقع صندوق بازنشستگی کشوری هر اقدام مورد نیاز این قشر را که موجب رضایت آن ها شود را انجام خواهد داد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری خاطر نشان کرد: صندوق بازنشستگی کشوری در طول ۳ سال به طور مرتب، پرداخت وام‌های قرض الحسنه ویژه بازنشستگان کشوری را افزایش داد و ۳۰۰ هزار وام ۴ میلیون تومانی در سال گذشته به متقاضیان پرداخت شد.

اسلامیان افزود: ایجاد خانه‌های امید در هر یک از شهرهای کشور، با هدف انجام برنامه‌های فرهنگی شامل تئاتر، برنامه‌های ورزشی، موسیقی و غیره از دیگر طرح های ویژه ای است که از سوی صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان کشوری در حال اجرا است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۰۰ دستگاه خودرو با اقساط ۲۱ ماهه به افرادی که در طول مدت تعیین شده ثبت نام کردند، واگذار می‌شود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: به شرط تامین منابع مالی، ۱۰۰۰ دستگاه خودروی دیگر ظرف ۳ ماه آینده پس از ثبت نام به بازنشستگان کشوری واگذار می شود.

اسلامیان ادامه داد: بر اساس دستور مستقیم رئیس جمهور، فروش سهام شرکت های دولتی وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری در اولویت کارهای این صندوق قرار دارد و تلاش می کنیم تا این سهام را به افراد قابل اعتماد، واگذار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای خروج از تصدی گری و مدیریت مجموعه ها، سهام را با قیمت مناسب به بازنشستگان کشوری واگذار خواهیم کرد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: در واگذاری خودروهای اقساطی صندوق بازنشستگی کشوری، مبلغ ۱۷ و نیم میلیون تومان از هزینه خودرو توسط این صندوق و با وامی با بهره ۱۰ درصد واگذار خواهد شد.

اسلامیان افزود: اگر اقساط وام ۳۶ ماهه باشد، سود وام ۱۰ درصد و اگر اقساط وام خودروها ۴۸ ماهه باشد، فرد متقاضی بهره ۱۲ درصد را برای وام دریافتی باید پرداخت کند.

وی با اشاره به استقبال و ثبت نام بیش از ۴۴ هزار نفر در طرح خودروهای اقساطی گفت: ما بر اساس منابع مالی صندوق بازنشستگی کشوری، در مرحله اول محدودیت هایی داشتیم که توانستیم برای ۱۰۰۰ دستگاه خودرو با شرکت ایران خودرو قرارداد عقد کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 314494 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟