بودجه 115 میلیارد تومانی تربیت بدنی آموزش و پرورش در سال جاری

رکنا اجتماعی: حسین بابویی مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، در خصوص «مهمترین برنامه‌های این اداره کل برای سال تحصیلی جدید»، اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای آماده کردن فضای فیزیکی مدارس و توانمند کردن معلمان تربیت بدنی متمرکز کرده‌ایم.

وی در خصوص «تعداد معلمان تربیت بدنی در مدارس کشور»، افزود: در مجموع 33 هزار معلم ورزش Sport در مدارس فعالیت می‌کنند و در سال گذشته، 40 هزار معلم، مدیر و معاون را آموزش داده‌ایم.

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص «سرانه ورزشی مدارس»، خاطر نشان کرد: از محل 27 صدم درصد اعتبار مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، اعتبار خوبی امسال داریم و تلاش می‌کنیم طی چهارسال آینده که برنامه ششم اجرا می‌شود، نزدیک به 800 فضای ورزشی نیمه تمام را کامل کرده و به مدارس تحویل دهیم.

بابویی در خصوص «برنامه‌های آموزش و پرورش برای ورزش دانش‌آموزان مناطق روستایی»، خاطرنشان کرد: موافقتی را امضاء کرده‌ایم که طی آن، 15 درصد از منابع را برای مدارس محروم و روستایی اختصاص می‌دهیم؛ یعنی در حال حاضر هر برنامه‌ای که انجام می‌دهیم، 15 درصد اعتبار ویژه و اضافه بر سازمان، به دانش‌آموزان مناطق روستایی و محروم اختصاص می‌یابد.

وی در خصوص «میزان افزایش بودجه تربیت بدنی آموزش و پرورش»، متذکر شد: امسال اعتبار خوبی در ردیف بودجه توسط دولت و مجلس مورد موافقت قرار گرفت و نزدیک 115 میلیارد تومان ردیف اعتبار اختصاص پیدا کرده است که نسبت به سال گذشته رشد 15 درصدی داشته است.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اعتبارات ما 24 برابر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است؛ یعنی از محل همین 27صدم درصد و نیز مالیات بر سیگار و ماده واحدهای قانونی که در لوایح برنامه ششم و سال 96 آمده است،در حوزه تربیت بدنی و سلامت نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 303226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟