ارائه برنامه پیشنهادی کاندیدای شهردار تهران و حمله به کارکردهای نادرست قالیباف

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محمد علی نجفی صحبت هایش را با جمله امید مقدمه مشارکت است آغاز کرد و  گفت: شهر باید انقدر خوب باشد که مردم شکوفنده و بالنده شوند و هدف برنامه من تزریق امید به شهر است.

مجموعه ای از اسناد فرادست ملی در این برنامه وجود دارد و در سطح ملی از قانون Law اساسی تا سیاست های کلی اداره شهر در نظر گرفته شده است.

من چشم انداز تا ۱۴۰۴ را مختصر کردم.وی توضیحات مختصری ازچشم انداز هایش که تا سال 1404 برنامه ریزی کرده است گفت:

 ما در این برنامه ها چشم انداز شهری را در ۶ برنامه مشخص کردیم و موضوعات راهبردی شهرداری و موضوعات راهبردی شهر از برنامه‌های عملیاتی ماست.

وی در ادامه گفت: مسئله شفافیت در تصمیم گیری و راهبرد شهری بسیار مهم است.

وی در جمع منتخب شورای شهر گفت: تهران دچار بدقوارگی شده است و شهرداری تهران بیش از 60 هزار کارمند دارد و فرهنگ سازمانی که در شهرداری وجود دارد بسار از سطح پایینی برخوردار است.

به دلیل تخلفات عده معدودی از کارمندان شهرداری کل این مجموعه به شدت زیر سئوال است و متاسفانه در شهرداری مدیریت یکپارچه نداریم و دلیل این به هم ریختگی همین است برای حل این معضل باید با همه دستگاه ها هماهنگی برای اداره شهر تهران صورت گیرد و هدف اصلی من ارتقا مدیریت شهری است.

از نظر من مساله ظرفیت مساله مدیریت محلی در سالهای آینده در تربیت مدیران شهری موثر است و همین مسئله علت بهره وری در شهرداری پایین است.

بازنگری ساختار مدیریت انسانی و برون‌سپاری بسیار مهم است.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: چارت سازمانی شهرداری را اگر ببینید دچار وحشت می‌شوید که آیا سازمان با این چارت قابل اداره است؟

وی در مورد نقش نیروی زنان در شهرداری گفت: افزایش مدیریت و حضور زنان در مدیریت شهری بسیار مهم است و در پایان چهار سال برنامه ما این است که ۳۰ درصد از مدیریت‌های شهرداری را به زنان و جوانان بسپاریم.

من در حال حاضر نمی‌دانم در شهردادی چند مدیر زن شایسته برای ارتقا وجو دارند. باید آن‌ها شناسایی شوند.

این کاندید در مورد مسائل حاکم در شهرداری گفت : ۴۵۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری است و این میزان را مدیریت منابع شهرداری تایید می‌کند.

وی درباره نقش مدیر در شهرداری گفت: بازنگری فرآیندها و کاهش فرآیندهای نوازی از دیگر برنامه‌ های من است.

متاسفانه در بسیاری از دستگاه‌ها مدیرمحور است و شهرداری خم شهردار محور است و مدیر از ۵ صبح تا ۱۰ شب سرکار است؛ این مدح نیست و ذم است.

مدیر باید در نظارت کلان حضور داشته است و در چنین شرایطی و با این ساعت کاری بهره‌وری پایین می‌آید.

غیرقابل باور است اگر بگوییم در شهرداری ۱۵۰۰ مدیر وجود دارد و من ایمان دارم این میزان قابل کاهش است و مدیریت منابع در شهرداری مهم است.

مطابق اداره بودجه شهرداری تنها ۲۲ درصد منابع شهرداری پایدار است و این بودجه‌های بالایی که قالیباف ذکر می‌کند کارشناسان تایید نمی‌کنند.

نجفی در ادامه توضیحات خود گفت:  مساله دیگر مساله هولوگرام‌ها است ما باید شهروندان تهرانی را متوجه کنیم هنوز ما نفهمیدیم زیر این گنبد کبود چند هولوگرام دست مردم تهران است و کارشناسان شهرداری هم این مساله را نمی‌گویند یا نمی‌خواهند و یا نمی‌دانند که بگویند.

موارد زیادی از چکهای شهرداری در وجه حامل پشت‌نویسی شده و شخص حقیقی آن را گرفته و ما هرچه تلاش کردیم نفهمیدیم چه کسی بوده است.

کاهش تصدی‌گری و برون‌سپاری بسیار مهم است و من معتقدم شهرداری نهاد تسهیل گر است نه تصدی‌گر شهرداری وارد تصدی غیرضروری شده است. و رویکرد شهرداری همایش‌محور است و باید دید این همایش‌ها چقدر موثر است.

شهرداری نشر دارد و ناشران خصوصی در حال ورشکستگی هستند با این وجود چه لزومی دارد شهرداری نشرشهر داشته باشد وقتی ناشرین خصوصی با رانت کتابفروشی راه بیندازند.

در کجای دنیا شهرداری یک روزنامه سراسری با تم سیاسی دارد؟ من نمی‌گویم باید همشهری فردا تعطیل شود ولی می‌گوییم هدف باید خدمت باشد در حال حاضر رابطه بین شهرداری و مردم کاریکاتوری شده.

وی در ادامه برنامه هایش گفت: یکی از موارد مهم بازنگری در اختیارات دفتر خدمات شهری است هنوز مشخص نیست که مجوزها به چه کسی داده شده است.

اول باید مراجعه کننده به دفتر خدمات برود و بعد دوباره همان کارها را به شهرداری بدهد، این کارها می‌تواند با اینترنت حل شود و نیازی به حضور این دفاتر نیست.

ما اگر نتوانیم سرمایه اجتماعی را پشت شهرداری بسیج کنیم از همه سرمایه‌های اجتماعی محروم می‌شویم.

ما اگر شهر هشت و نیم میلیونی هستیم حداقل ۵۰۰ درصد باید فکر کنند می‌توانند ایده‌های خود را با شهرداری مطرح کنند و به همین منظور ما ایده باشگاه مشاوران شهر را طراحی کرده ایم که علاقمندان را وارد باشگاه کنیم.

نجفی ار وضعیت نا به سامان بعضی از محله های تهران هم توضیحاتی داد: از وضعیت محلاتی مثل هرندی و دروازه‌غار با خبرید و می دانید چه شرایطی دارد؟ سال‌هاست بین شهرداری و مراکز فعال در حوزه اجتماعی نه تنها اختلاف نظر بلکه دعواست و معلوم نشده در حوزه آسیب‌های اجتماعی شهرداری چه مسولیتی دارند حال فکر می کنم در صورت حضور من به عنوان شهردار این مساله حل شود و باید بدانیم در حوزه آسیب‌اجتماعی شهرداری باید اختیار داشته باشد.

وی در ادامه به معضل ترافی پرداخت و گفت: مساله مهم اختلال سکونت و فعالیت در شهر تهران مهم است و وجود مراکز اداری در دل مراکز سکونتی، مساله ترافیک، مساله پارکینگ مشکلات بسیاری دارد و ترافیک در اتوبان‌هایی مثل ستاری عجیب است.

نجفی در آخر به مجوز های صادر شده شهرداری گفت: مسئولین شهرداری درباره اطلس مال گزارش بدهند و مشخص است که برج باغ یکی از اشتباهات شورا بود.

 درباره اطلس مال و همچنین مال ارگ در سعادت آباد مسئولین شهری بیایند گزارش بدهند که چطور به این ها مجوز دادند؟درخت‌ها را قطع کردند ابتدا به بهانه پارکینگ و حالا تبدیل به مال شده است.

 طرح برج باغ یکی از اشتباهات شورای وقت بود، حتی اگر آن مصوبه درست اجرا می‌شد این مشکلات در این سطح نبود، اسمش برج باغ است و در واقع فقط برج است!

 ما می‌توانستیم تهران را به یک باغ شهر تبدیل کنیم و امروز کار سختی است که این اتفاق بیفتد اما باید تلاش کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 292481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟