در برابر حمله زورگیران چه باید کرد؟

در این شرایط شما باید کمترین مقاومت را به خرج بدهید و تاجای ممکن با زورگیرِ نامحترم مدارا کنید. در این مطلب، توصیه‌های ایمنی هنگام مواجهه و بعد از زورگیری را برایتان ردیف کرده‌ایم.

مقاومت نکنید

درصورتی که مورد حمله سارقان موتورسوار یا مسلح به سلاح سرد و گرم قرار گرفته‌اید، مقاومت نشان ندهید. فراموش نکنید که آن‌ها از کشیده شدن شما روی زمین نمی‌ترسند و برایشان هم مهم نیست که دست و پایتان بشکند و صورتتان روی آسفالت خیابان خراش بردارد؛ تنها چیزی که مهم است کیف یا موجودی شماست، پس آن را درصورت خطرناک بودن شرایط رها کنید.

واقع بین باشید

در مواجهه با زورگیر، شاید به ذهنتان برسد فرار Escape کنید اما معمولا اگر به لحاظ فیزیکی، از زورگیر ضعیف‌تر باشید، خیلی زود در این مبارزه می‌بازید و اگر هم قدرت بیشتری داشته باشید، ممکن است زورگیر را مجبور به استفاده از سلاحش کنید و در ادامه، در یک جنگ نابرابر بازنده شوید. پس سعی کنید فقط از این بازی زنده بیرون بیایید و با حرف، کمی اوضاع را آرام کنید.

بیشتر زورگیرها از توان بدنی بالایی برخوردارند. البته در میان آن ها افراد کم توان و معتاد Addicted هم وجود دارد، اما از آنجا که زورگیرها به صورت گروهی اقدام می‌کنند، گاهی در میان گروهشان افرادی مسلط بر ورزش Sport های رزمی هم وجود دارند تا بتوانند از پس شرایط مختلف برآیند. حتی همان معتادان گروه زورگیری هم به انواع وسایل دفاعی مجهز هستند و در زمان خطر ممکن است دست به هر کاری بزنند، پس تنها کاری که در مقابل این افراد از دستتان بر می‌آید، تسلیم شدن است.

وارد زد و خورد نشوید

شاید برخی در مواجهه با زورگیران، دفاع از خود را لازم بدانند. حواستان باشد که اگر برای دفاع از خود وارد درگیری فیزیکی شوید، یک ضربه ساده که می تواند به یک شکستگی در بینی منجر شود، ممکن است به آسیب دیدنِ بیشتر شما یا حتی بازداشت و دیه میلیونی ختم شود.

اطلاعات را ثبت کنید

پلیس 110 توصیه می‌کند به‌جای مقاومت و درگیری با زورگیر، همان لحظه به ثبت اطلاعات بپردازید؛ از نوع لباس پوشیدن زورگیر گرفته تا پلاک موتور یا خودرو، قد، رنگ چشم، صدا و .... البته این کار را هم باید با احتیاط انجام دهید، جوری که تابلو نشوید. توصیه دیگر این است که بعد از دور شدن زورگیرها فریاد بکشید شاید ماموری آن نزدیکی باشد و به کمک شما بیاید.

پلیس را خبردار کنید

اگر بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن، موضوع را به اطلاع ماموران انتظامی برسانید و تا جایی که ممکن است ادله، شواهد و اسناد جمع آوری کنید، ماموران انتظامی و دست اندرکاران قضایی هم خیلی سریع‌تر می‌توانند برای دستگیری و برخورد با این مجرمان اقدام کنند. حتی اگر پس از حمله نتوانستید از پلیس Police کمک بگیرید، باز هم لازم است در اولین فرصت، نیروی انتظامی را از این اتفاق باخبر کنید. شاید شما تنها قربانی این افراد نباشید و با بی اعتنایی به حضورشان، افراد دیگری به خطرهای عمیق تری بیفتند. پس درباره امنیت خود و دیگران، بی تفاوت نباشید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 291278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟