واکنش جهادکشاورزی آبادان  به خبر هجوم ملخ ها+عکس

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، روابط عمومی جهاد کشاورزی آبادان در این رابطه اعلام کرد: خبر خبرگزاری رکنا درباره حمله ملخ ها مبنی بر اینکه زنگ خطر برای کشاورزان آبادانی با حمله ملخ های بزرگ به صدا در آمده غیر واقعی است و صحت ندارد.
ملخی که در عکس منتشر شده دیده می شود از جمله ملخ های بومی استان است که ملخ های بومی خوزستان دارای گونه های مختلف می باشد .
ذکر این نکته ضروری است که ملخ از جمله آفات عمومی محسوب میشود و وضعیت و جمعیت آنها همواره توسط سیستم های پیش آگاهی رصد می گردد و در صورت رسیدن به فاز خسارت و مهاجر حتما پیش آگاهی های لازم داده میشود و تمهیداتی جهت مبارزه صورت میگیرد.
زمانی میتوان گفت ملخ ها به حالت طغیان در آمده اند که شرایط لازم از جمله بارندگی های فراوان در فصل بهار و سایر شرایط فراهم گردد.

حمله+ملخ+ها+به+آبادان
در حال حاضر هیچ گونه گزارش افزایش جمعیت و وارد شدن خسارت به سطح سبز محصول توسط گروه های شبکه مراقبت وجود ندارد و اصولا ملخ ها در فاز انفرادی و بومی در گوشه و کنار مزارع ممکن است دیده شوند که در این مرحله به دلیل تغذیه محدود و کم هیچگونه خسارتی ندارند و نیاز به مقابله و سمپاشی و آلودگی بیهوده محیط زیست نمیباشد، لذا روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی آبادان از آن رسانه محترم تقاضا دارد در انعکاس اخبار دقت لازم را به عمل آورده وقبل از انتشار اخبار، اقدام به تحقیق و بررسی اولیه نماید و موجبات تشویش و نگرانی کشاورزان عزیز را فراهم کند.
بنا به این گزارش، این تکذیبه در حالی به خبرگزاری رکنا گزارش شده است که اهالی آبادان از حضور ملخ های بزرگ در باغ ها و پارک ها اعتراض دارند و خواستار رسیدگی به این معضل هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 290234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟