پایان بهسازی خط 5 مترو تهران در سال 98

محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران، درمورد تعطیلی خط ۵ مترو در روزهای جمعه گفت: این روال تا تکمیل این خط ادامه خواهد داشت، اما در شرایط و مناسبت های ویژه مانند برگزاری مسابقات فوتبال در روزهای جمعه برای تسهیل تردد شهروندان ظرفیت سرویس دهی وجود دارد، همچنین به دلیل انجام عملیات بهسازی خط ۵، پذیرش مسافر در خط مترو تهران - کرج تا ساعت ۲۱:۳۰ انجام می شود.

احمدی بافنده با اشاره به اینکه بهسازی و نوسازی خط ۵ مترو تهران پس از ۱۸ سال از بهره برداری برای اولین بار در کشور انجام می‌شود، افزود: تمام بخش‌های زیرساخت، روسازی، ایمنی، کنترل پارامترهای هندسی، مقاومت لرزه‌ای، زهکشی و غیره، در این پروژه بررسی و بهسازی می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حد امکان سعی می‌شود تا عملیات‌های عمرانی بهسازی خط ۵ با سرعت انجام شود اما به علت طولانی بودن عملیات عمرانی، ساعات پذیرش مسافر در این خط محدود است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه درمورد ناوگان مترو تهران نیز با اشاره به کمبود واگن، تصریح کرد: در بحث خطوط مترو تهران ناوگان باید حداقل به دوبرابر افزایش یابد، در حال حاضر ۱۵۰ رام قطار در اختیار داریم که برای کاهش سرفاصله حرکت تعداد قطارها باید به ۳۰۰رام افزایش یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 289247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟