ادعای عباس جدیدی درباره بدهی ۶۰هزارمیلیاردی شهرداری به پیمانکاران

عباس جدیدی یک عضو شورای شهر تهران، در جریان سیصدوشصت و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فعالیت شهرداری بیشتر شبیه کارهای پیمانکاری شده است، اظهار کرد: شهر اداره کردن سبک و سیاق دیگری دارد و در واقع احداث اتوبان و بزرگراه وظیفه شرکت‌های خصوصی و پیمانکاران است و شهرداری باید در حوزه رفت و روب و نظافت شهر اقدام کند که این شیوه نیز طی ۱۰۰ سال گذشته روال بوده است.

وی افزود: متأسفانه مسئولان شهرداری برای حضور در جلوی دوربین از مسئولان دولتی سبقت گرفته‌اند و این در حالی است که باید پیمانکاران جلوی دوربین بیایند و گزارشی را از وضعیت پروژه‌ها اعلام کنند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئولان شهرداری باید درخصوص هزینه‌های مالی پروژه‌ها پاسخگو باشند گفت: تا کی می‌خواهند به عدم پاسخگویی خود ادامه دهند و این در حالی است که رقم بدهی مدیریت شهری به ۶۰ هزار میلیاردتومان به پیمانکاران رسیده است.

جدیدی با تأکید بر اینکه حضور در جلوی دوربین هنر Art نیست، بیان کرد: شهرداری هم اینک ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی پشت دست مردم تهران گذاشته است.

جدیدی اضافه کرد: متأسفانه علی رغم نامه‌های متعدد به شهرداری هیچ پاسخی در خصوص املاک نجومی به بنده داده نشده و این املاک به املاک مریخی تبدیل شده است.

عضوی شورای شهر افزود: با توجه به شرایط فعلی ما هیچ ابزار نظارتی را بر شهرداری نداریم و امیدوارم هیئت رئیسه این موضوع را پیگیری و تذکرات لازم را به شهرداری ارجاع دهد.

جدیدی اظهار کرد: زمانی که ما می‌خواهیم نظارتی را بر مجموعه شهرداری داشته باشیم برخورد نامناسبی را با ما می‌شود و نمی‌گذارند نظارت خود را انجام دهیم.

جدیدی در پایان گفت: با این همه بدهی ما شهر سوخته‌ای را خواهیم داشت.

این ادعاهای عباس جدیدی با واکنش معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران مواجه شد. امانی در این باره گفت: اگر سندی در خصوص ۶۰ هزار بدهی شهرداری تهران دارید، حتما به مراکز نظارتی ارائه کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 286491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟