20 درصد کارتن خواب ها افراد ورشکسته و عاشقان شکست خورده هستند

رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد کودکان متکدی که توسط خانواده‌های خود مجبور به تکدی‌گری می‌شوند در کلانشهر تهران زیاد است، نیروهای سازمان خدمات اجتماعی شهرداری با همکاری مددکاران سازمان بهزیستی به محل‌ زندگی این کودکان مراجعه می‌کنند و تذکرات لازم را به خانواده‌های آنان می‌دهند و در صورت پافشاری خانواده‌ها برای تکدی گری فرزندانشان، این کودکان توسط مأموران گشت به مراکز یاسر انتقال می‌یابند.

وی ادامه دادبا اشاره به اینکه مهم ترین ویژگی و هدف این اقدام برخورد با کودکان متکدی است که تحت استثمار هستند، افزود: در این راستا تلاش می‌شود تا با کودکان متکدی به گونه‌ای مناسب رفتار شود و به شخصیت آنان خللی وارد نشود.

قدیمی با اشاره به طرح شاخ گل بریده، تصریح کرد: پس از ارایه آموزش‌های لازم به شبه متکدیان بر سر چهارراه‌ها، گل‌های مرغوب با برچسب قیمت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا به جای تکدی‌گری به گل فروشی بپردازند.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه ٨٠ درصد کارتن خواب‌ها معتاد Addicted هستند، اضافه کرد: این افراد بر اثر گرایش به اعتیاد، کارتن خواب شده اند، همچنین ٢٠ درصد دیگر آن‌ها بر اثر عواملی از جمله مشکلات اقتصادی، ورشکستی و یا شکست عشقی به سوی کارتن خوابی سوق پیدا کرده‌اند.

فدیمی گفت: معتادان متجاهر بعد از انتقال به سامان سراها و مراکز ترک اعتیاد و پس از بهبود و ترک اعتیادخود به مراکز بهاران منتقل می‌شوند و البته یکی از مشکلات ما عدم پذیرش خانواده های این افراد پس از بهبودی است که بر این اساس جلسات مددکاری متعددی برای خانواده‌های آنان برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 286429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟