تصویب طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان

در جریان رسیدگی به کلیات طرح اصلاح قانون Law ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان پس از اظهارات طراحان و نمایندگان مخالف و موافق، این طرح به رای گذاشته شد که از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر با ۱۳۰ رای موافق ۴۲ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

در مقدمه این طرح آمده است که براساس تبصره ۱ ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۱۳۹۵/۲/۲۰ در جهت به کارگیری افراد با سابقه و متخصصین در پست‌های حساس مدیریتی، سیاسی، امنیتی و نظامی استثناهایی را لحاظ کرده که متاسفانه با تفسیر ناصحیح موجب نقض غرض قانونگذار و به کارگیری حداکثری بازنشستگان شده است.

این مقوله موجب می شود که تعداد پرشمار افراد متخصص و دانش آموختگان در سطوح عالی از حضور در صحنه های مدیریتی و سیاسی کشور کنار گذاشته شده و مجال خدمت به نظام اسلامی را نداشته باشند. لذا با توجه به حساسیت‌های برخی از سمت‌ها (بندهای ۱ و ۲ و ۳ ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری) و نیاز احتمالی نیروها و دستگاه های حساس از جمله نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات به استمرار بهره مندی از سوابق مفید و موثر کارکنان خود در دستگاه های متبوع، پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در باب «تجدیدپذیری» و در راستای سنت‌های اسلامی طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بارنشستگان تهیه شده و در دستورکار قرار گرفته است.

براساس طرح مذکور و با توجه به ماده واحده آن تبصره ۱ ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بارنشستگان به شرح زیر اصلاح می شود که در صورت تصویب نهایی اعمال خواهد شد.

تبصره ۱ به کارگیری مقامات مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشور و همترازان آنها و فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر و آزادگان در سمت‌های مذکور در بندهای الف ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و دیگر سطوح مدیریتی کشور و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات در دستگاه متبوع خود بلامانع است.

درواقع در صورت تصویب نهایی این طرح مفاد تبصره ۱ قانونی و اجرایی خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 283034 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟