دزفول شهر دوستدار سالمند در کشور

فریدون عبدی، رئیس بهزیستی دزفول به مناسبت هفته بهزیستی گفت:با توجه به اقدامات صورت گرفته در راستای رفاه حال سالمندان در دزفول این شهرستان امسال به عنوان شهر دوستدار سالمند در کشور و خوزستان شناخته شد.

وی افزود: در نشست هایی که با مسئولان شهرداری و فرمانداری دزفول برگزار شد مقرر شد پارک گنجینه ها در ورودی شهر دزفول به عنوان پارک دوستدار سالمند معرفی شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد هر کدام از دستگاه های مربوطه از جمله شهرداری و فرمانداری اقداماتی در راستای خدمت به قشر سالمندان در دزفول انجام دهند.

665 سالمند زیر پوشش بهزیستی دزفول هستند

رئیس بهزیستی دزفول گفت: هم اکنون 665 سالمند نیازمند ، زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند ضمن اینکه 65 سالمند از خدمات توانبخشی بهزیستی دزفول بهره مند هستند.

وی افزود: 2 مرکز نگهداری از سالمندان در دزفول ویژه بانوان و آقایان فعال است ولی بهزیستی در تلاش است شرایطی فراهم کند تا سالمندان بیشتر مورد تکریم خانواده ها قرار گیرند و فرزندان کمتر والدین خود را به سوی این مراکز سوق دهند.

عبدی با تاکید بر فرهنگ سازی برای نگهداری سالمندان توسط فرزندان گفت:خط 123 برای گزارش سالمند آزاری و کودک آزاری در اختیار شهروندان است و شهروندان می توانند در صورت مشاهده نمونه هایی از کودک آزاری و سالمند آزاری به این سامانه گزارش دهند تا اورژانس اجتماعی برای حمایت از آنها اقدام کند.

25 تا 31 تیر به عنوان هفته بهزیستی با شعار بهزیستی محور مسئولیت ،سلامت اجتماعی نامگذاری شده است.

هم اکنون بیش از یک هزار و 520 خانوار زیر پوشش خدمات مستقیم و حدود 2 هزار خانوار نیز از خدمات غیرمستقیم بهزیستی دزفول بهرمند هستند.

شهرستان دزفول حدود پنج هزار و 300 معلول دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 282665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟