ماجرای قتل "آتنا" ما را تکان داد/ بررسی این پدیده‌ها بر عهده بهزیستی است

علی ربیعی عصر امروز در نشست علمی تخصصی مدیران ارشد بهزیستی سراسر کشور که در سالن جلسات بهزیستی لرستان برگزار شد با تقدیر از فعالیت‌های کارآمد سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: اهمیت سیاست‌های رفاهی بر کسی پوشیده نیست و هیچ برنامه‌ای بدون این سیاست‌ها موفق نیست.

وی افزود: نتایج تمامی تنش‌های اجتماعی، سیاست‌های فرهنگی - اجتماعی، ناآرامی‌های اجتماعی به سازمان بهزیستی برمی‌گردد و این سازمان مواجهه با آثار و تبعات سیاست‌های اقتصادی، سیاسی، توسعه‌ای و اجتماعی است بنابراین در این سازمان با پیچیدگی رفتار نیز روبه‌رو هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه باید مدل کار در پروژه‌های اجتماعی در چنین سمینارهایی بحث شود، بیان کرد: برنامه ششم از جهت سیاست‌های اجتماعی یکی از برنامه‌های بی‌نظیر است و باید آموزش برنامه ششم برای مدیران بهزیستی گذاشته شود.

وی با تأکید بر اینکه کار علمی باید خصلت بهزیستی باشد، گفت: این سازمان نباید از علم دنیا عقب بماند بنابراین تبیین سازمان‌هایی که بتوانند دانش جهانی را منتقل کنند از استراتژی‌های این سازمان است. این سازمان غیرسیاسی است که باید با خلقیات بومی هر منطقه سازگاری پیدا کند و در آن‌همه اقشار اجتماعی حضور یابند.

ربیعی بابیان اینکه نمره‌ای که مردم به بهزیستی می‌دهند نمره‌ای بسیار بالا است که باید ارزش و منزلت آن حفظ شود، تصریح کرد: بهزیستی مهربان و جایی که امنیت روانی را ایجاد می‌کند از دیگر استراتژی‌های این سازمان است بنابراین باید کارمندان بی‌حوصله را تحت آموزش قرارداد چراکه مداومت بلندمدت با افراد نیازمند افراد را با نوعی بی‌حوصلگی مواجه می‌کند.

وی با تأکید بر بهره‌گیری سازمان بهزیستی از دانش روز، تولید دانش داخلی در بهزیستی را کم دانست و گفت: سازمان بهزیستی در زمینهٔ مسائل اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، خودکشی، ضرب‌وجرح، همسر آزاری و کودک‌آزاری دارای مسئولیت است و پیشگیری استراتژی شناخته‌شده این سازمان است که باید غربالگری در همه زمینه‌ها گسترش داد و غربالگری تنها در معلولیت و شنوایی‌سنجی نیست و غربالگری‌هایی که سلامت اجتماعی را مشخص می‌کند باید گسترش یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ماجرای قتل Murder "آتنا" ما را تکان داد و بی‌اختیار یاد "ستایش" افتادیم، ستایش در سال 95 در ورامین و آتنا در پارس‌آباد اتفاق افتاد که بررسی این پدیده‌ها بر عهده بهزیستی است.

وی عنوان کرد: فردی که ناامنی روانی ایجاد می‌کند و به‌نوعی دچار آسیب روانی و رفتارهای جنسی است و از سویی بچه‌های معصومی که قربانی آن‌ها می‌شوند باید مورد آموزش قرار گیرند.

ربیعی با اشاره به لزوم گسترش آموزش‌های مبتنی بر ارزش‌های جامعه افزود: خدا در قرآن راحت‌تر آموزش داده تا آموزش‌های ما، خانواده‌ها در قبال موضوع آزار جنسی بچه‌ها باید آگاهی یابند تا ستایش‌ها و آتناها دیگر تکرار نشود.

به گفته وی چاره‌اندیشی در قبال افرادی که بیمارگونه در جامعه وجود دارند بر عهده بهزیستی است و مسئولیت در این زمینه روزبه‌روز افزایش می‌یابد و حتماً باید یک پروژه مطالعاتی شود و به راهکارهایی در این زمینه دست‌یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟