اجرای قانون منع حجاب برای تحصیل زنان در کشورها رفتاری خلاف حقوق بشراست

الهام امین زاده در حاشیه همایش عفاف و حجاب در جمع هزاران نفر از بسیجیان در سالن شهید افراسیابی ، درباره حقوق زنان در کشورهای خارجی و حقوق آنها در امور بین الملل اظهار کرد: در پرونده حقوق بین المللی بیشتر ما نظارت می کنیم.

وی افزود: در پرونده های زنان در امور بین المللی و پرونده هایی که در حال حاضر بصورت کلی موجود است افرادی هستند که در کشورهای اسلامی بویژه در برخی کشورهای همسایه ، خانم هایی هستند که در داخل دانشگاه حق حجاب ندارند.

دستیار رییس جمهوری در حقوق شهروندی: آنها مجبور هستند بروند یک کشور اروپایی و ادامه تحصیل بدهند و این خیلی بد است . این مساله حقوق یک زن است و درست نیست که به خاطر حجابش نتواند تحصیل کند و خانه نشین شود.

همکاری دولت و بسیج درحقوق شهروندی

امین زاده درباره همکاری دولت و سازمان بسیج مستضعفان درباره حقوق شهروندی تصریح کرد: در جلساتی که با مسوولان سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد درباره آموزش و نظارت حقوق شهروندی درخواست کمک کردیم ، نظارت بر اماکنی که امکان دارد نقض حقوق شهروندان انجام شود که نیروهای بسیج به ما اطلاع بدهند که با پیگیری ها حقوق شهروندان رعایت شود.

وی همچنین درباره همکاری با بسیج درموضوعات حکمیت ، حل و فصل دعاوی توسط حقوقدانان بسیجی گفت : تشکیل نهادهای داوری در داخل استانهای مختلف راهکار مناسبی است ، به جای اینکه مردم در دادگاهها سرگردان و معطل شوند وهزینه کنند، نیروهای بسیجی و حقوقدان ها بیاند این کار را انجام دهند تا آمار اختلافات و دعاوی حقوقی در جامعه کاهش یابد..

امین زاده درباره برگزاری جشن عفاف و حجاب با حضور بسیجیان بیان کرد: امروز ( چهارشنبه ) در جمع نیروهای بسیج در جشن حجاب و عفاف به تبیین حجاب در اسلام پرداخته شد که اعلام شد نه تنها حجاب یک محدودیت نیست بلکه یک ابزاری است برای آزادی Freedom فعالیت زنان در اجتماع.

دستیار رییس جمهوری در حقوق شهروندی درباره بحث تولید پوشاک مناسب زنان اظهار کرد: درخواستهایی از بخش های اجرایی و دولتی که پوشاک مناسب را بتوانند برای خانمهای ایرانی فراهم کنند و همچنین برند سازی کنند در خارج کشور داشته ایم .

وی با بیان اینکه باید از تولید کنندگان داخلی حمایت کنیم افزود : پس از حمایت باید از ورود قاچاق Contraband به داخل کشور جلوگیری کرد تا اجناس خارجی نیایند جای کالای ایرانی را بگیرند.

امین زاده تصریح کرد : باید برای زن ایرانی با الگو گیری از الگوهایی که در قرآن کریم معرفی شده و همچنین چهره هایی بزرگی که معرفی شده برنامه ریزی کنیم که زنان نقش خود را نه تنها در داخل خانواده که امروز در این همایش شعار« خانواده ام را دوست دارم» بود بلکه تحکیم خانواده را داشته باشیم تا جلوی افزایش طلاق گرفته شود. .

دستیار رییس جمهوری در حقوق شهروندی در پایان گفت : باید عرصه ای فراهم شود تا زنان بعنوان مدیر جامعه و خانواده بتوانند نقش شان را در فرهنگ عفاف و حجاب به خوبی ایفا کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 281900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟