رونمایی ایران خودرو از تی اف 21 (TF21) + عکس

به گزارش رکنا، ایران خودرو ، بزرگترین شرکت خودروسازی در ایران و خاورمیانه است. این شرکت با نام ایران ناسیونال فعالیت خود را آغاز کرد و انواع خودروهای بنزینی و دیزلی سبک و سنگین را تولید می‌کند. هدف این شرکت بروزرسانی تولیدات خود است و نیز کنترل نبض بازار خودرو در ایران را بر عهده دارد.

اخیراً، ایران خودرو خودروی جدید تی‌اف ۲۱ را معرفی کرده است که به نظر می‌رسد قرار است جایگزین خودروی پژو ۲۰۶ شود. مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد که خودروی تی‌اف ۲۱ در رده قیمتی پایین‌تری نسبت به سایر خودروهای تولیدی این شرکت قرار دارد و به همین دلیل، احتمالاً مورد استقبال مشتریان خود قرار خواهد گرفت.

رونمایی از تی اف 21 به عنوان جایگزین پژو 206 ؛ قیمت و مشخصات مشخص شد!

در مراسم رونمایی از دومین محصول جدید ایران خودرو به نام پروژه TF۲۱، مهدی خطیبی با اشاره به اینکه مردم از کیفیت خودروها راضی نیستند، اعلام کرد که رعایت استانداردها می تواند به بهبود کیفیت محصولات کمک کند. به همین دلیل، ایران خودرو برای بهبود کیفیت در واحد تولیدی خود، ۲۷۹ پروژه کوتاه و میان مدت تعریف کرده است.

خطیبی افزود که بزرگترین کمک آن‌ها برای تولید محصولات عبور مستقیم بوده است. از اول خرداد یا همان ۳۰ شهریورماه، هیچ خودروی ناقصی در ایران خودرو تولید نشده است و این موضوع به کاهش ۲۵ درصدی هزینه ها کمک کرده است. به عبارت دیگر، هم اکنون ۱۰۰ درصد تولیدات ایران خودرو کامل و با کیفیت است.

خودروی TF21 چه مشخصات فنی دارد؟

محصول جدید ایران خودرو به نام TF21 در سه نسخه پایه، میانی و لوکس عرضه خواهد شد. تمامی نسخه‌های این خودرو، با تفاوت‌هایی در تریم داخلی، سطح امکانات و حتی تفاوت‌های ظاهری، قادر به پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه صنعت خودرو در ایران هستند.

تحلیل‌های اولیه نشان می‌دهد که خودرو TF21 ایران خودرو در سگمنت B قرار می‌گیرد و در ابعاد و اندازه کمی از کراس‌اور ری ایران خودرو کوچک‌تر است. با این حال، این خودرو دارای استحکام و ایمنی بالایی است و از موتورهای بهینه شده TU5P استفاده می‌کند که با هر دو گیربکس دستی و اتوماتیک همراه است.

TF21

با این حال، برنامه بلندمدت ایران خودرو قصد دارد که موتورهای خانواده TU را کنار بگذارد و در فاز دوم تولید، از موتورهای ۳ سیلندر IK3 بهره بگیرد که معروف به موتور سه استوانه ایران خودرو هستند.

خودرو TF21 دارای مشخصات قدرتمندی است که به تازگی توسط ایران خودرو معرفی شده است. این خودرو ۱۰۰ درصد با قطعات داخلی تولید شده و دارای پیشرانه‌ای با نام TU5 Plus است که قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر دارد.

همچنین، خودرو TF21 با یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته (با قابلیت تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک) و یا گیربکس دستی پنج سرعته متصل می‌شود. باید ذکر کرد که ایران خودرو قصد دارد نسخه دستی شش سرعته را هم تولید کند.

زمان طراحی و تولید این خودرو ۱۸ ماه بوده که یک رکورد قابل توجه برای ایران خودرو به حساب می‌آید.

مزایا و معایب ایران خودرو TF21

    امکانات منحصر به‌فرد در تریم لوکس

    کسب مجوز حفاظت از عابر پیاده

    مجهز به سیستم کنترل پایداری ESP

    کسب استاندارد ایمنی حفاظت از عابر پیاده (یکی از استانداردهای روز اروپا)

    موتور TU5 بهبود یافته

    بخش‌های مختلف بدنه باهم سازگاری ندارند

ویژگی‌های موتور تی اف 21

موتور TU5 یکی از محصولات شرکت پژو و سیتروئن است که از آن در خودروهای پژو و سیتروئن استفاده می‌شود. این موتور با خودرو Citroën AX در سال ۱۹۸۶ معرفی شد و بعدها در خودروهای ایران خودرو، پژو پارس، پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ و رانا به کار برده شد.

ویژگی‌های موتور تی اف 21

موتور TU5 دارای ویژگی‌هایی مانند صدای کم، قدرت مناسب، استاندارد آلایندگی بالا، شتاب بالا و قیمت رقابتی است. موتور TU5 Plus نسخه به‌روز‌رسانی‌شده آن است که با ارتقای سیستم روغن‌رسانی، کاهش مصرف، افزایش قدرت و طول عمر بهبود یافته است.

این موتور دارای حجم ۱۵۹۸ سی سی، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است و به سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا CVVT و پمپ روغن متغیر مجهز شده است.

جدول زیر را به دقت بررسی کنید:

جدول قیمت خودرو

قیمت و تاریخ عرضه

اطلاعاتی که در دسترس داریم حاکی از این است که قیمت خودروی TF21 از سوی شرکت ایران خودرو تعیین شده و به عنوان جایگزینی برای خودروی پژو ۲۰۶ عرضه می‌شود. این خودرو در رده قیمتی مناسبی قرار خواهد گرفت و با توجه به قیمت‌های فعلی تیپ‌های ۲۰۶، قیمت آن محاسبه و به روزرسانی می‌شود.

اولین نسخه‌های آزمایشی این خودرو در اواسط سال ۱۴۰۲ رونمایی می‌شوند و اواخر ۱۴۰۲ یا اوایل ۱۴۰۳ وارد بازار خواهند شد.

خودروی TF21

به عنوان مثال، در صورتی که قیمت کارخانه‌ای ۲۰۶ امروز ۲۰۰ میلیون باشد، قیمت پایه و اسمی تی اف ۲۱ نیز همین عدد خواهد بود. با این حال، با گذراندن تمام استانداردهای ۸۵ گانه، احتمال عرضه این خودرو با قیمتی بیشتر از پژو ۲۰۷ نیز وجود دارد.

کدخبر: 895619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟