رونمایی از غول خودروها توسط کمپانی اتریشی + عکس

به گزارش رکنا، کمپانی اتریشی کی تی ام از ابرخودروی X-Bow GT-XR رونمایی کرد. این ابرخودرو در حقیقت نسخه خیابانی از مدل‌های مسابقه‌ای GTX و GT۲ محسوب می‌شود. به عبارت دیگر کی تی ام X-Bow GT-XR یک اتومبیل مسابقه‌ای برای خیابان‌ها و جاده‌هاست. از این ابرخودرو سالانه فقط صد دستگاه و با قیمت پایه ۲۸۴,۹۰۰ یورو تولید خواهد شد.

ابرخودرو تولید اتریش

کی تی ام

مشخصات فنی

کی تی ام X-Bow GT-XR همانند دیگر برادران خود از شاسی مونوکوک فیبرکربنی و فریم فوق مقاوم فولادی بهره می‌برد. استفاده از چنین سازه‌ای وزن X-Bow GT-XR را در ۱۱۳۰ کیلوگرم محدود کرده است. نیروی این سوپر اتومبیل خیابانی توسط یک موتور ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر توربوشارژ تامین می‌شود. این موتور که ساخت آئودی است، حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۱ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی تولیدی هم از طریق یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه خودکار و دیفرانسیل لغزش محدود به سمت چرخ‌های عقب ارسال می‌شود.

خودرو اتریش

خودرو کمپانی اتریش

با اتکا به این قوای محرکه قدرتمند، کی تی ام X-Bow GT-XR قادر است در عرض تنها ۳.۴ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. در صورت فشردن پدال گاز تا انتها در مسیر مستقیم، این خودرو می‌تواند نهایت سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

خودروی هشت میلیارد

خودرویی مناسب برای کاربردهای روزمره

با آنکه کی تی ام X-Bow GT-XR خودرویی فوق‌العاده هیجان‌انگیز برای پیست است، ولی کمپانی اتریشی تاکید می‌کند می‌توان از آن به عنوان یک خودرو روزمره هم استفاده نمود. بد نیست بدانید باک این سوپر اتومبیل جذاب ۹۶ لیتر گنجایش سوخت را دارد و فرمان آن برقی است. سیستم لیفت هیدرولیکی تا ۹ سانتیمتر نیز جزو آپشن‌ها محسوب می‌شود.

خودرو مسابقه ای

کی تی ام X-Bow GT-XR از آیرودینامیک پیشرفته‌ای برخوردار است. به همین جهت هنگام حرکت نیروی رو به پایین یا Downforce بالایی تولید می‌شود. باله بزرگ انتهایی، دیفیوزر عقب، اسپلیتر جلو و کانال‌های کف اتاق نقشی کلیدی در تولید نیروی رو به پایین ایفا می‌کنند.

ابرخودرو

ترمز قدرتمند دیگر ویژگی شاخص کی تی ام X-Bow GT-XR است. دیسک‌های این خودرو از نوع فولادی هستند و کالیپرها هشت پیستون دارند. چنانچه فردی به دنبال ترمزهای قوی‌تر باشد، می‌تواند ترمزهای سرامیک کربنی را سفارش دهد. قفل مرکزی برای رینگ‌ها آپشن خاصی است که امکان سفارش آن برای مشتریان وجود دارد. ناگفته نماند سیستم تعلیق X-Bow GT-XR ساخت شرکت Sachs است.

کی تی ام X-Bow GT-XR

در داخل کابین کی تی ام X-Bow GT-XR، با فضایی مشابه با خودروهای مسابقه‌ای روبرو هستیم. فرمان این ابرخودروی خیابانی جنسی از فیبرکربن دارد. جالب اینکه نمایشگر با غربیلک فرمان یکپارچه است و راننده می‌تواند پدال‌ها را تنظیم کند. دوربین دید عقب، سیستم صوتی با پشتیبانی از بلوتوث، نورپردازی داخلی، سیستم تهویه و جعبه داشبورد از مشخصات و آپشن‌های کابین X-Bow GT-XR هستند.

کدخبر: 825849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟