انواع دریفت خودرو + عکس

دریفتینگ یکی از کارهای هیجان انگیزی است که می توان با خودرو انجام داد اما حتما برای این کار باید اصول ایمنی را رعایت کرد.

به گزارش رکنا ، همه کسانی که به خودرو‌های مختلف و متفاوت علاقه دارند، انجام دادن تکنیک‌های جالب با اتومبیل را نیز دوست دارند. ماندن رد چرخ‌ها روی آسفالت، ایجاد دود سفید رنگ، ترمز کردن در سرعت خیلی بالا و چرخیدن با سرعت بالا از کار‌هایی هستند که رانندگان و ماشین باز‌ها از انجام دادن آن‌ها لذت می‌برند. همه علاقه‌مندان به خودرو، احتمالا لغت Drift یا Drift کردن را شنیده‌اند، این کار یکی از کار‌های جالب و مورد توجه رانندگان جاده‌ای یا مسابقه است. دریفتینگ در زبان ساده یعنی وقتی قسمت عقب خودرو می‌چرخد، بتوان کنترل ماشین را دوباره به دست گرفت. اگر این کار با رعایت اصول ایمنی و در پیست‌های مناسب انجام شود کاری هیجان انگیز است.

در برخی از کشور‌ها آموزشگاه‌هایی برای آموزش این حرکات وجود دارد و ویدئو‌های آموزشی بسیاری نیز در یوتیوب هست که علاقه‌مندان با تماشای آن‌ها می‌توانند این حرکات را یاد بگیرند.

آماده سازی ماشین برای Drift

چرخ عقب سالم

داشتن توان کافی، حداقل ۱۰۰ اسب بخار توصیه می‌شود

ترجیحا داشتن گیربکس دستی

داشتن یک جفت لاستیک عقب ارزان( زیرا لاستیک خودرو خراب می‌شود)

داشتن یک دیفرانسیل لغزش محدود

دریفتینگ مخروطی

مراحل دریفت

دریفت مخروطی

دریفتینگ

ابتدا مخروطی را در وسط یک محوطه بزرگ و مناسب قرار دهید، به سمت مخروط گاز داده و ترمز دستی را کشیده تا بتوانید دور ۱۸۰ درجه بزنید. انقدر این کار را تکرار کنید تا از ۱۸۰ درجه بیشتر یا کمتر نشود. رسیدن به این عدد با تمرین کردن بسیار بدست می‌آید. ترمز دستی را در سرعت بین ۴۸ تا ۶۴ کیلومتر بکشید و سپس سعی کنید خودرو را کنترل کرده تا توقف کنید.

دریفتینگ با انتقال قدرت به چرخ‌های عقب

دریفتینگ با انتقال قدرت به چرخ‌های عقب

برای این کار باید خودرویی را پیدا کنید که سیستم انتقال به چرخ عقب یا سیستم انتقال دستی را داشته باشد. بهترین خودرو‌ها برای این مدل دریفتینگ، ماشین‌های مسابقه‌ای است.

دریفتینگ با ترمز دستی

دریفتینگ با ترمز دستی

دریفت خودرو

ماشین را روشن کرده و گاز داده و دنده را جا بزنید، معمولا رانندگان برای اینکار از دنده دو استفاده می‌کنند، زیرا این دنده طیف وسیعی از سرعت را ارائه می‌کند و برای تقویت موتور بهترین دنده است. سپس پا را روی کلاچ گذاشته، فرمان را به داخل بچرخانید به طوری که گویی می‌خواهید از پیچ عبور کنید و همزمان ترمز دستی را بکشید.

سپس پدال گاز فشار دهید، پای دیگر را از روی کلاچ برداشته و فرمان را در جهت پیچ بگردانید و از دستگاه کنترل سوخت برای کنترل زاویه دریفت استفاده کنید. کنترل سوخت بیشتر باعث پیچ بیشتر و کنرتل سوخت کمتر زاویه را کاهش می‌دهد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟