بستن محکم در خودرو ممنوع !

محکم بستن در اتومبیل‌ یکی از اصلی‌ترین مواردی است که همه رانندگان را آزار می‌دهد، زیرا به وسیله نقلیه و روان راننده آسیب می‌رساند.

به گزارش رکنا ، موضوعی که همیشه رانندگان خودروها خصوصا رانندگان تاکسی را ناراحت می‌کند، محکم بستن درب خودرو توسط سرنشینان هنگام سوار یا پیاده شدن است. علی رغم مقاومت خودرو‌های جدید در برابر تأثیر این موضوع روی آن‌ها، اما ممکن است برخی خودرو‌های جدید نیز در معرض آسیب جدی قرار بگیرند.

در همین راستا یک سایت روسی گزارشی را درباره برخی از تاثیرات محکم بستن درب خودرو را منتشر کرد، که در ادامه می‌خوانید:

خرابی قفل‌ها

قطعات فلزی از قبل و در حین رانندگی تحت فشار هستند و محکم بستن درب خودرو باعث می‌شود، قفل خراب شود.

سوءعملکرد سنسور فشار

محکم بستن درب می‌تواند حسگر فشاری را که نشان می‌دهد در بسته است را بشکند و خودرو شروع به دادن سیگنال‌های غلط می‌کند و در نتیجه، کامپیوتر روی صفحه بوق نگران کننده‌ای منتشر می‌کند یا لامپ را روی داشبورد روشن می‌شود.

ترک در ساختار

مهر و موم‌های لاستیکی درب دارای دست انداز‌هایی است که ممکن است در اتومبیل‌های جدید خراب نشوند، اما این قطعات در یک ماشین دست دوم که تحت تعمیر بدنه قرار گرفته است ممکن است به سرعت بشکند.

ایجاد صدا‌های آزار دهنده

اتصال دهنده‌های پلاستیکی می‌توانند توسط فشار ضعیف شوند و در نتیجه، روکش شروع به تولید صدا‌های ناخوشایند مانند صدای جیرجیرک‌ها در شب را در بیاورد. ضربه محکم می‌تواند اتصالات را نیز شل کند.

ترک خوردن شیشه

محکم بستن درب خودرو عواقب جدی تری نیز در پی دارد. اگر شیر تثبیت کننده فشار خودرو معیوب باشد، بسته شدن درب ممکن است باعث ترک یا پارگی جزئی در شیشه جلو شود. در هاچ بک‌های قدیمی و استیشن‌ها، بستن به زور درب عقب نیز خظرناک ذکر شده و همین شکستگی را در پی دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 675096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟