تصویر لو رفته بنتلی لوکس در سال 2050

تصویر آینده‌ی خودرو یک مسئله است اما فکر کردن درباره‌ی یک خودروی لوکس متعلق به سی و اندی سال دیگر یک موضوع کاملاً متفاوت می‌باشد. با وجود خبرهای زیادی که درباره تکنولوژی‌های خودران و الکتریکی منتشر می‌شود، سؤالی که پیش می‌آید تغییرات خودروهای لوکس در آینده می‌باشد. بنتلی یکی از مشهورترین لوکس سازان بریتانیایی است که این سؤال را از دانشجویان هنر Art کالج سلطنتی پرسیده و دانشجویان هم پاسخ‌های قابل‌توجهی داشته‌اند.

مدیر طراحی بنتلی می‌گوید:

برند ما همیشه پیشتاز کلاس خودروهای لوکس بوده و ما به تازگی از دانشجویان درباره دیده آن‌ها به آینده سؤال پرسیده‌ایم. ما خواهان ایده‌ها و کانسپت هایی بوده‌ایم که می‌توانند ما را به جهت جدید و جالبی هدایت کنند. این دانشجوهای سال دومی افرادی هستند که خودروهای آینده را طراحی می‌کنند. به همین دلیل است که نتایج این چالش بسیار جذاب و هیجان‌انگیز می‌باشند.

اعضای تیم طراحی بنتلی از بین 24 طرح ارائه شده 4 مورد را انتخاب کرده‌اند. این طرح‌ها عبارت‌اند از: Luxury Soundscapes حاصل تلاش‌های آیرین چیو، Material Humanity طراحی شده توسط کیت نام گونوگ، Stratospheric Grand Touring اثر جک واتسون و نهایتاً Elegant Autonomy اثر انوجی چوی.

این ایده‌های رادیکال برای خودروهای آینده چیزهایی هستند که حتی هنوز تصورشان نمی‌کنیم. البته آن‌ها با دنیای کانسپت ها بیگانه نیستند. از آنجایی که آینده به خودروهای الکتریکی و خودران تعلق دارد بنابراین رابطه‌ی ما با خودروها نیز تغییر خواهد کرد؛ اما باز هم خودرو برای اکثر افراد نماد آزادی Freedom و شخصیت بوده و ویترینی کامل از خصوصیات مالک می‌باشد.

کانسپت نام گونوگ جذاب‌ترین خودرو است زیرا همانند محصولات واقعی در آینده به نظر می‌رسد. این دانشجوی جوان می‌گوید اشرافیت آینده انتخاب بین راندن یک خودروی الکتریکی و یا همگام شدن با دنیا در استفاده از محصولات کاملاً خودران و الکتریکی خواهد بود. اگر پیشرانه‌های احتراق داخلی بازنشسته شوند به نمونه‌هایی نوستالژیک تبدیل خواهند شد و اکثراً افراد ثروتمند خواهند توانست گاه‌وبیگاه غرش پیشرانه‌های 8 سیلندر را به خیابان‌ها بیاورند.

طرح چیو هم درباره‌ی دگرگونی یک خودروی خودران به محلی برای ریلکس کردن و استفاده از صدا برای تأثیر روی سلامتی Health و ارائه‌ی تجاربی خاص برای سرنشینان است. پروژه‌ی انوجی نیز درباره‌ی خودروهای بدون راننده در شهرهای هوشمند و البته حفظ ظرافت یک بنتلی است. خودروی واتسون هم به سفرهای تجاری بین‌المللی مربوط می‌شود که در آنجا می‌توانند فضایی لوکس و پایدار را شاهد باشند.

ما نمی‌دانیم آینده‌ی انسان‌ها و خودروها چگونه رقم خواهد خورد. فقط به یاد داشته باشید که حالت‌های لوکسی نیز برای حمل‌ونقل وجود خواهد داشت بنابراین بنتلی می‌تواند راه‌هایی برای تمایز خود از دیگر خودروسازان در دنیا پیدا کند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این 5 مرد با روش تیرباران اعدام شدند!

دختر 17 ساله در دام شوم مسعود و دایی اش راهی برای فرار نداشت+ عکس

دستگیری دزدان طلافروشی بازار تهران + عکس

مرگ مشکوک گورخرها در مسیر انتقال به گرمسار

تصادف وحشتناک کودک دانش آموز جلوی چشم مادر + فیلم

حرکت خلاقانه در زدن ضربه ی پنالتی+ فیلم

حمله شوم مردان به باشگاه بدنسازی زنان / در تبریز رخ داد

وحید خزایی دستگیر می شود

نقشه زن موقت برای برج ساز مشهور تهرانی + عکس

بهروز از مرد قصاب فیلم و عکس های وحشتناک گرفت / او عاشق زن قصاب شده بود ! + تصاویر

دختر 21 ساله از پدربزرگش 2 قلو باردار شد + عکس

تجاوز پزشک سرشناس به خانم خبرنگار + عکس

سرنوشت تلخ عروس 12 ساله زاهدان / افشین نمی آمد و من عروس پدر شوهرم بودم!

مشکوکم ! / حضور هلند و دانمارک در مبارک‌آباد قم معقول نیست

 

کدخبر: 424174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟