هایپرکار آپولو با قیمت 2.6 میلیون دلاری

آپولو IE همچنان به فرایند توسعه‌ای خود و رسیدن به خط تولید ادامه می‌دهد. این هایپرکار جدید که در سال 2017 معرفی شده چندین بار در رویدادهای گوناگون رؤیت شده است. IE شبیه فضاپیماهای بیگانه‌ای است که آماده‌ی حمله به زمین می‌باشد اما زیر این طراحی رادیکال و صدای اگزوز دیوانه‌وار یک سوپرکار قدرتمند وجود دارد که آماده‌ی به چالش کشیدن خودروهای مشهور امثال فراری، لامبورگینی و… می‌باشد.

آپولو اوایل سال جاری همکاری خود با HWA AG را شروع کرد. این شرکت در واقع مغز متفکری است که در پشت صحنه‌ی ساخت مرسدس CLK GTR مسابقه‌ای حضور داشت. HWA همچنین مسئول ساخت نسخه تولیدی هر دو مدل کوپه و رودستر بوده است. این دو شرکت با یکدیگر همکاری می‌کنند تا پیش از تولید آپولو IE تنظیمات نهایی را انجام دهند.

مدیرعامل آپولو آقای نورمن چائو می‌گوید:

ما از حضور در این مرحله از تست و همکاری با HWA AG بسیار خرسندیم. این برنامه در بالاترین سطح خود به پیش می‌رود و ما خودروی خود را هم در جاده و هم در پیست تست می‌کنیم. مفتخریم که اطلاعات این تست‌ها را در اختیار عموم قرار می‌دهیم و این‌گونه طرفداران می‌توانند در جریان فرایند توسعه‌ی IE قرار گیرند.

این هایپرکار از پیشرانه 6.3 لیتری با قدرت 780 اسب بخار و 759 نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند. این قدرت به همراه وزن کم 1250 کیلوگرمی که به لطف استفاده از فیبر کربن زیاد در شاسی و بدنه حاصل شده باعث می‌شود بهترین فرمول ساخت یک هایپرکار به دست آید. حداکثر سرعت IE برابر با 333 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

مدیرکل آپولو هم خاطرنشان می‌سازد:

ما در خلال این تست‌های پایداری اقدام به تحلیل‌های عمیق از مهندسی خود کردیم. به دنبال انتشار جزئیات بیشتر از فرایندهای توسعه در ماه‌های آینده هستیم.

اولین نمونه‌های هایپرکار آپولو IE از سال آینده آغاز خواهند. تنها 10 دستگاه از این خودرو با قیمت 2.6 میلیون دلاری ساخته خواهد شد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دردسر ازدواج با پسری که 10 سال کوچکتر بود+ عکس

مرگ تلخ هانیه 7 ساله به خاطر اشتباه پرسنل بیمارستان دزفول

پررویی مدیرعامل سکه ثامن در تحقیقات پلیسى + عکس و فیلم

اصلاح صورت هنگام رانندگی حادثه ساز شد! + فیلم

قاسم‌ خانی و پاوه‌ نژاد هم احضار شدند

ترامپ مرد ایده آلی برای همخوابی با یک زن نیست ! + عکس

تجاوز پدر به دختر 13 ساله اش / در مسافرخانه ای در تهران رخ داد + عکس

این مرد باهوش به خودش تیر اختلاس زد ! + عکس

خودکشی دکتر جراح ارتوپد در ویلای شمال / همه چیز از درخواست میترا شروع شد !

این زن امریکایی و شوهر ایرانی اش عاشق حیوانات هستند / زندگی با حیوانات وحشی در قزوین + عکس

تجاوز پدربزرگ 90 ساله به نوه 13 ساله اش / وقتی خواب بود سراغش رفتم و ...+عکس

لاغری با پودر سنجد

جزییات نگرانی «حمید فرخ نژاد» از گرانی دلار فاش شد! + فیلم

 

کدخبر: 423819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟