ادعای جدید کمپانی بی ام و

پیشرانه‌های دیزلی همان‌گونه که می‌دانید از زمان رسوایی دیزل گیت گروه خودروسازی فولکس‌واگن تحت‌فشار زیادی قرار داشته‌اند. خودروسازان بیشتری از این پیشرانه‌ها روی گردانده و روی پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی سازی تمرکز می‌کنند. مثال اخیر این حرکت هم پورشه و تصمیم آن برای عدم تولید پیشرانه‌های دیزلی است؛ اما ب‌ام‌و فرق می‌کند زیرا معتقد است پیشرانه‌های دیزلی هنوز هم ارزش توسعه همزمان در کنار پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی شده را دارند.

عضو هیئت‌مدیره ب‌ام‌و که مسئول بخش توسعه‌ی این شرکت است در مصاحبه با مجله‌ی GoAuto اعلام کرده ب‌ام‌و هنوز هم به توسعه‌ی این پیشرانه‌ها متعهد است. او همچنین گفته توسعه‌ی چنین پیشرانه‌هایی کاملاً دراماتیک می‌باشد. Klaus Froehlich اضافه کرده ب‌ام‌و بهترین پیشرانه‌های دیزلی کنونی را می‌سازد. او خاطرنشان ساخته داده‌های گوناگون نشان می‌دهند پیشرانه‌های دیزلی ب‌ام‌و کمترین میزان آلایندگی در صنعت خودرو را دارند.

اگرچه آینده‌ی پیشرانه‌های دیزلی 4 و 6 سیلندر ب‌ام‌و فعلاً امن است اما حضور این دست از پیشرانه‌ها در خودروهای سطح بالایی همچون M550d xDrive کمی فرق می‌کند. پیشرانه‌ی 3 لیتری کوادتوربوی این خودرو که قوی‌ترین پیشرانه‌ی دیزلی 6 سیلندر دنیا می‌باشد آینده‌ی مبهمی دارد زیرا Froehlich اذعان کرده بازنگری این پیشرانه برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر سخت است. همچنین بازار Store چنین خودروهای لوکس و دیزلی‌ای بسیار کوچک بوده بنابراین سرمایه‌گذاری و صرف زمان زیاد در این بخش خیلی قابل‌اعتنا نیست.

مدیر ارشد ب‌ام‌و در خلال همین مصاحبه اعلام داشته شاید پیشرانه‌های دیزلی در سال‌های آینده ساده‌تر شوند. اشاره‌ی او به پیکربندی‌های تک، دو و چهار توربویی است که شاید در آینده با یک یا دو توربو عرضه شوند.

سخن پایانی اینکه ب‌ام‌و هنوز تصمیم نگرفته X5 2019 را در آمریکا با پیشرانه‌ی دیزلی عرضه کند یا خیر. این شاسی‌بلند لوکس فعلاً به فرم xDrive 40i و xDrive 50i بنزینی عرضه خواهند شد و مدل پلاگین هیبریدی نیز به عنوان مدل سال 2021 از راه خواهد رسید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دردسر ازدواج با پسری که 10 سال کوچکتر بود+ عکس

مرگ تلخ هانیه 7 ساله به خاطر اشتباه پرسنل بیمارستان دزفول

پررویی مدیرعامل سکه ثامن در تحقیقات پلیسى + عکس و فیلم

اصلاح صورت هنگام رانندگی حادثه ساز شد! + فیلم

قاسم‌ خانی و پاوه‌ نژاد هم احضار شدند

ترامپ مرد ایده آلی برای همخوابی با یک زن نیست ! + عکس

تجاوز پدر به دختر 13 ساله اش / در مسافرخانه ای در تهران رخ داد + عکس

این مرد باهوش به خودش تیر اختلاس زد ! + عکس

خودکشی دکتر جراح ارتوپد در ویلای شمال / همه چیز از درخواست میترا شروع شد !

این زن امریکایی و شوهر ایرانی اش عاشق حیوانات هستند / زندگی با حیوانات وحشی در قزوین + عکس

تجاوز پدربزرگ 90 ساله به نوه 13 ساله اش / وقتی خواب بود سراغش رفتم و ...+عکس

لاغری با پودر سنجد

جزییات نگرانی «حمید فرخ نژاد» از گرانی دلار فاش شد! + فیلم

 

کدخبر: 423818 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟