مزدا به تقلب متهم شد

به نظر می‌رسد یک خودروساز ژاپنی دیگر هم به خاطر دست‌کاری نتایج تست‌های آلایندگی و مصرف سوخت در این کشور متهم شده است. بنا به گزارش نشریه ژاپنی نیکی، مزدا هم‌اکنون مظنون به انجام نادرست تست‌های آلایندگی و مصرف سوخت می‌باشد.

بنا به گزارش این نشریه، تست‌های مشکوکی روی تعدادی از خودروها در فرایند تأیید کیفیت صورت گرفته است. مزدا گزارشی از اقدامات خود را به وزارت زمین، زیرساخت و حمل‌ونقل ژاپن فرستاده است. دولت این کشور یافته‌های خود را چند روز دیگر به اطلاع عموم خواهد رساند. همچنین سوزوکی نیز به تقلب در تست‌های آلایندگی متهم شده است.

در طی چند سال گذشته صنعت خودروی ژاپن با خبرهایی درباره دست‌کاری در نتایج تست‌های آلایندگی و مصرف سوخت روبرو بوده و اولین خودروسازانی که با این اتهام روبرو شده‌اند میتسوبیشی و سوزوکی هستند. پس از آن بود که خود خودروسازان اقدام به بررسی استانداردهای مصرف سوخت و آلایندگی وضع شده توسط دولت نمودند. مزدا در خلال بررسی‌های داخلی خود متوجه دست‌کاری نتایج به دست آمده شد.

همین بازرسی‌های داخلی بود که باعث شد نیسان و سوبارو نیز داده‌های اشتباه به دست آمده از تست‌های آلایندگی و مصرف سوخت را کشف کنند. سوبارو در ماه ژوئن مجبور شد که خبرهای پیشین درباره تعداد خودروهای تحت تأثیر این ماجرا را تصحیح نماید و رقم جدید اعلام شده تقریباً دو برابر ارقام پیشین بود. این امر باعث شد مدیرعامل سوبارو زودتر از موعد مقرر بازنشسته شود.

ماه پیش هم نیسان به تقلب در تست‌های خود اعتراف کرده بود. هر دو شرکت از بازرسی‌های نادرست برای بررسی‌های نهایی خودروها استفاده کرده‌اند. روند اشتباه بررسی‌های شرکت نیسان شاید بیش از 30 سال است که ادامه داشته است.

از زمان لو رفتن قضیه دیزل گیت فولکس‌واگن، دولت‌ها سخت‌گیری بیشتری روی داده‌های تست‌های آلایندگی و مصرف سوخت داشته‌اند. این بررسی‌های بیشتر باعث شده‌اند عرضه برخی خودروها به تعویق بیفتد و یا اینکه محصولات دیزلی برخی برندها کلاً بازنشسته شوند. اضافه شدن مزدا به لیست رو به رشد خودروسازانی که اقدام به تقلب در این زمینه می‌کنند کاملاً ناامیدکننده است. گفته شده حتی یاماها نیز مظنون به دست‌کاری تست‌های خود می‌باشد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / جنگنده امریکایی هواپیمای مسافری ربوده شده را در آسمان واشنگتن زد + فیلم و عکس

این 3 زن روی شیطان را سفید کردند! / یک ماجرای تکاندهنده +عکس

مهران با دوستانش سراغ زن دوستش رفت !

هانیه نوعروس دور از چشم داماد در قرار شوم با حمید دستگیر شد

شیک ترین سکوی اعدام / اینجا بوی مرگ می دهد! + عکس

اقدام چندش آور دختر و پسر جوان در واگن اتوبوسی قطار +عکس

بازی کثیف دوستان بیوه " ستاره " او را مطلقه کرد!

14 زن و دختر تهرانی در دام پسر شیطان صفت / درخواست اعدام توسط دادستان! + عکس

در 3 اتاق این خانه زنان حامله می شوند ! + عکس

نقشه شوم برای زن جوان در حمام هتل

ارتباط جنسی فرانک با شوهرش در پارکینگ دادگاه خانواده دقایقی قبل از طلاق + عکس

ملیحه 17 ساله در خانه مجردی شهاب فهمید نیت شوم چیست؟!

فریده شوهر داشت اما با شاگرد مغازه محل دوستی زشتی کرد!

 

کدخبر: 406521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟