تجربه ناب رانندگی با لکسوس RX L جدید

لکسوس می‌گوید از زمان عرضه شاسی‌بلند RX در سال 1998 تاکنون بیش از 2.7 میلیون دستگاه از این خودرو را طی 4 نسل و در سراسر جهان فروخته است. همانند اکثر لوکس سازان جهانی، این برند نیز شاسی‌بلندی لوکس برای تأمین بودجه موردنیاز تولید خودروهای اسپورت عرضه کرده است. این فرایند باعث شده خودروهایی همچون LFA نمادین و LC کوپه جدید به دوستداران معرفی شوند.با افزایش تقاضا برای شاسی بلندهای لوکس جای تعجبی ندارد که لکسس به فکر معرفی نسخه‌های بیشتری بیفتد. به همین دلیل است که RX L معرفی شده، خودرویی طویل‌تر از نسخه استاندارد که گران‌تر از رقبایی همچون ب ام و X5، ولوو XC90 و آئودی Q7 می‌باشد.مهم‌ترین تغییر این نسخه اضافه شدن ردیف سوم صندلی‌ها و افزوده شدن 110 میلی‌متر به طول خودرو است. بازطراحی این خودرو خیلی چشمگیر نبوده و تنها برخی تغییرات در بخش عقب RX L صورت گرفته‌اند. فاصله بین محورها تغییری نداشته بنابراین طول بیشتر خودرو در بخش عقب دیده می‌شود. اورهنگ این بخش کمی طویل‌تر بوده و شیشه عقب نیز سرراست‌تر از نسخه استاندارد است تا بدین ترتیب سقف بلندقدتری برای نشستن سرنشینان در ردیف سوم فراهم شود.

لکسس می‌گوید در ردیف سوم صندلی‌ها کودکان کاملاً راحت خواهند بود اما این فضا برای دو فرد بزرگ‌سال تنگ می‌باشد. RX L یک خودروی هفت‌نفره واقعی نیست و بیشتر شبیه نسخه‌های 5+2 می‌باشد. به منظور ایجاد فضای مناسب در ردیف آخر صندلی‌ها لکسس کمی ارتفاع میانه صندلی ردیف دوم را افزایش داده است. البته به منظور ایجاد فضای پای کافی باید صندلی را کمی به جلو هل دهید که این هم باعث کاهش فضای صندلی ردیف دوم می‌شود.

اگرچه فضای عقب آئودی Q7 کمی بیشتر است اما افرادی که در صندلی‌های انتهایی RX L می‌نشینند کنترل‌های خاص خود برای سیستم تهویه مطبوع را خواهند داشت. همچنین وارد شدن به این بخش نیز خیلی سخت نیست زیرا تا شدن صندلی‌های ردیف دوم و به جلو کشیدن آن تنها با یک اهرم صورت می‌گیرد. همچنین با فشار یک دکمه نیز دو صندلی در کف خودرو تا می‌شوند.

با بخش عقبی طویل‌تر، فضای بار این لکسس نیز بهبود یافته است. ظرفیت محفظه بار از 453 به 495 لیتر رسیده است. البته این میزان فضا برای غلبه بر رقبا کافی نیست و آئودی Q7 در حالت 5 نفره فضای بار 770 لیتری دارد و زمانی که هر 7 صندلی ولوو XC90 در جای خود قرار داشته باشند فضای 451 لیتری ایجاد می‌شود.

اینکه روش سنتی لکسس در ایجاد فضایی لوکس را دوست داشته باشید یا خیر به خود شما مربوط می‌شود. پشت آمپرها و ساعت آنالوگ درست در فضایی مناسب قرار گرفته‌اند. اگرچه کیفیت متریال بکار رفته و سیستم اطلاعات سرگرمی Hobby RX L با جدیدترین محصولات آئودی قابل‌مقایسه نبوده و همچنین با حس مدرنیته ولوو نیز فاصله دارند اما قطعاً در کابین این خودروی ژاپنی هم حس لوکس بودن را خواهید یافت.

علیرغم آنکه لکسس RX L خودرویی با 300 اسب بخار قدرت است اما از پشت فرمان شما را به مسابقه تشویق نمی‌کند. این خودرو دارای حالت اسپورت است اما هیچ نشانه‌ای از این موضوع را نشان نمی‌دهد. این خودرو بیشتر روی حرکت و سواری نرم تمرکز دارد. کیفیت سواری در همه سرعت‌ها خوب بوده و RX L خودرویی کاملاً ریلکس نشان می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود گیربکس CVT را خیلی روی دورهای بالاتر نگه ندارید.

وزن اضافی ردیف سوم و طول بیشتر بدنه به این معنی است که مصرف سوخت این خودرو بیشتر خواهد بود؛ اما مصرف 6 لیتری هنوز هم برای خودرویی 6 سیلندر و 2.5 تنی کاملاً احساس‌برانگیز بوده اما نسخه دیزلی XC90 D5 سریع‌تر و اقتصادی‌تر است.لکسس RX L در مقایسه با نسخه استاندارد تغییرات بسیار کمی داشته و به همین خاطر هنوز هم انتخابی مناسب در کلاس شاسی بلندهای لوکس است. این خودرو قطعاً با استقبال خانواده‌های پرجمعیت‌تر روبرو خواهد شد اما بسیاری از رقبای این کلاس نیز مدعی قدرتمندی بوده و رانندگی هیجان‌انگیزتر و فضای بار و سرنشین بیشتری دارند.

 

کدخبر: 397464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟