دوج چلنجر  با افزایش قدرت و تنوع بیشتر راهی خیابان ها می شود

پس از انتشار یک تیزر، دوج نهایتاً به‌طور رسمی نسخهٔ بروز شدهٔ خانوادهٔ مدل چلنجر خود را معرفی کرده است. طی این به‌روزرسانی، در کل اعضای خانوادهٔ چلنجر تغییراتی ایجاد شده و همین‌طور مدل جدیدی هم به خانوادهٔ این ماسل کار اصیل آمریکایی اضافه شده است؛ بنابراین در ادامهٔ این مطلب تغییرات هریک از مدل‌های چلنجر را به‌طور مجزا بررسی خواهیم کرد.

مدل‌های RT و GT AWD (مدل GT AWD نسخهٔ چهارچرخ محرک چلنجر است) به‌صورت استاندارد به پکیج Super Track مجهز شده‌اند که شامل تعلیق عملکردی، کاپوت اسپرت، اسپلیتر جلو و رینگ‌های 21 اینچی کریستالی می‌شود درحالی‌که در داخل هم صندلی‌های پارچه‌ای تقویت‌شده و پدال‌های تعویض دندهٔ پشت غربیلک فرمان (در مدل‌های اتوماتیک) را به خودرو اضافه می‌کند. علاوه بر این، برای هردو مدل امکان سفارش پکیج Performance Handling هم وجود دارد.

این پکیج به مدل GT AWD ترمزهای برمبو، میلهٔ آنتی رول بزرگ‌تر و رینگ‌های 20 اینچی عریض‌تر را اضافه می‌کند. ویژگی‌های این پکیج در مدل RT اما متفاوت بود و شامل تنظیم مجدد تعلیق با فنرهای ارتقاءیافته، میلهٔ آنتی رول تجدیدنظر شده و کمک‌های Bilstein می‌شود. برای RT جدید همچنین پکیج پرفورمنس پلاس هم قابل سفارش است که دیفرانسیل لغزش محدود و رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی فورج‌کاری شده با لاستیک‌های پیرلی P-Zero را ارائه می‌کند.

هرچند پرچم‌دار خانوادهٔ چلنجر مدل هلکت است اما دوج مدل RT Scat Pack را ارائه کرده تا خریداران بتوانند برخی از ویژگی‌های هلکت را با قیمتی پایین‌تر به دست آورند. قیمت این مدل از کمتر از 40 هزار دلار آغاز شده و به یک پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 همی با 485 اسب بخار قدرت و 643 نیوتن متر گشتاور مجهز است. این مدل در جلو از یک کاپوت آلومینیومی با دریچه‌های دوگانهٔ اختصاصی سود می‌برد. دیگر ویژگی‌های مدل RT Scat Pack نیز شامل نشان‌های Scat Pack و کابین تجدیدنظر شده با تریم تیتانیومی می‌شود.

علاوه بر این، همانند هلکت، برای این مدل هم پکیج Widebody قابل سفارش است که شامل اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب متعلق به هلکت به همراه بچه گلگیرهای عریض‌تر می‌شود که نمای عضلانی‌تری به خودرو می‌بخشد؛ اما این پکیج علاوه بر گلگیرهای عریض‌تر، کمک‌فنرهای تطبیقی با فنرهای سفت‌تر جلو، تنظیم مجدد کمک‌ها و میلهٔ آنتی رول بزرگ‌تری را هم به چلنجر اضافه می‌کند.

چلنجر هلکت استاندارد هم‌اکنون به نسخهٔ ارتقاءیافته‌ای از همان پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ مجهز شده که خروجی آن با افزایشی جزئی به 717 اسب بخار قدرت و 888 نیوتن متر گشتاور رسیده و افزایشی 10 اسب بخاری و 8 نیوتن متری را نسبت به قبل تجربه کرده است؛ اما علاوه بر پیشرانهٔ ارتقاءیافته، نسخهٔ جدیدی از پکیج Widebody هم برای هلکت ارائه شده است که همان‌طور که در بالا گفته شد، بچه گلگیرهایی را به خودرو اضافه می‌کند که عرض کلی آن‌را نزدیک به 9 سانتیمتر افزایش می‌دهد. این پکیج همچنین شامل یک اسپویلر مشکی‌رنگ جدید هم می‌شود.

هلکت روی رینگ‌های سبک‌وزن مشکی‌رنگ 20 اینچی قرار گرفته درحالی‌که نمونه‌های 20 اینچی پنج پره هم برای آن قابل سفارش است. در نمونه‌های مجهز به پکیج Widebody اما این رینگ‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده با لاستیک‌های پیرلی P-Zero پوشیده می‌شوند تا عملکرد ماشین را بهبود بخشند. تمامی مدل‌های هلکت جدید همچنین به کمک‌فنرهای تطبیقی، ترمزهای برمبو و سیستم کمکی لانچ هم مجهز شده‌اند.

این سیستم که برای اولین بار در مدل دیمن معرفی شد، از سنسورهای سرعت درون چرخ‌ها استفاده می‌کند تا از چسبندگی لاستیک‌ها اطمینان حاصل کند. اگر سیستم لغزش یا هرزگردی را تشخیص دهد، ماجول کنترل پیشرانه به‌طور موقت گشتاور را کاهش می‌دهد تا حداکثر کشش بدون نیاز به اینکه راننده پای خود را از روی پدال گاز بردارد ارائه گردد.

هلکت جدید در داخل هم به غربیلک فرمان D شکل با پوشش چرمی، دوخت متضاد نقره‌ای‌رنگ و صندلی‌های پارچه‌ای عملکردی مجهز شده است. البته خریداران می‌توانند صندلی‌های چرمی ناپا، آلکانترا یا لاگونا را هم سفارش دهند.

و نهایتاً به برترین و جذاب‌ترین مدل چلنجر جدید رسیدیم که نسخهٔ جدیدی بنام هلکت Redeye است. این مدل به همان پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استاندارد مجهز است اما خروجی این موتور با افزایشی چشمگیر به 797 اسب بخار قدرت و 957 نیوتن متر گشتاور رسیده است. برای رسیدن به این خروجی قابل‌توجه، پیشرانهٔ Redeye همانند دیمن به 25 قطعهٔ ارتقاءیافته مجهز شده است. این قطعات جدید شامل سوپرشارژر بزرگ‌تر 2.7 لیتری، پیستون‌ها و شاتون‌های تقویت‌شده، سوپاپ‌های سرعت‌بالا، سیستم روغن‌کاری ارتقاءیافته و سیستم انژکتور ویژه می‌شود.

به لطف این افزایش قدرت، حالا چلنجر هلکت Redeye به قدرتمندترین و سریع‌ترین ماسل کار دنیا تبدیل شده است به‌گونه‌ای که می‌تواند ظرف تنها 3.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 326 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. دوج این ماشین را همچنین سریع‌ترین گرند تورر تولیدی دنیا هم می‌دارند زیرا می‌تواند در عرض 10.8 ثانیه مسافت 400 متر یا همان یک‌چهارم مایل را طی کند؛ بنابراین هرچند مدل دیمن نمونه‌ای تولید محدود بود که چندی است تولید آن به پایان رسیده اما حالا هلکت Redeye کاملاً می‌تواند جای خالی دیمن را خانوادهٔ چلنجر پُر کند.

تولید دوج چلنجر جدید مدل 2019 از پاییز امسال آغاز شده و اولین نمونه‌های آن از سه‌ماههٔ پایانی سال جاری به خریداران تحویل داده خواهد شد.

 

کدخبر: 393493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟