دوئل سنگین آئودی S8 پلاس و ب‌ام‌و M760Li

آئودی S8 پلاس و ب‌ام‌و M760Li دو خودروی بزرگی هستند که فضای زیاد سرنشینان را با فضایی بسیار لوکس همراه کرده‌اند. همچنین پیشرانه‌های بزرگ این خودروها قدرت زیادی برای رسیدن به دفتر کار در زمانی کوتاه تولید می‌کنند. این ویدئو رقابت آئودی و BMW را نشان می‌دهد.

پیش از مقایسه هر دو خودرو باید گفت این ویدئو تنها با نمایش S8 پلاس شروع می‌شود. این سدان از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری بای توربو با قدرت 605 اسبی و گشتاور 698 نیوتون متری سود می‌برد. نگاه به برگه مشخصات فنی آشکار می‌کند که آئودی تنها در 3.7 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد. با وجود پکیج دینامیک سفارشی، آئودی گفته این خودرو به حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعتی می‌رسد اما در سرعت‌سنج خودروی تست شده می‌توانیم شاهد ثبت سرعت 307 کیلومتر در ساعت هم باشیم.

خب بعد از آئودی نوبت به ب‌ام‌و M760Li می‌رسد که از قلب Heart آهنین 12 سیلندر 6.6 لیتری بای توربویی سود می‌برد که خروجی 601 اسبی و گشتاور 800 نیوتون متری دارد. شتاب رسمی این خودرو 3.9 ثانیه است اما در ویدئو می‌بینیم که حدود یک‌دهم ثانیه سریع‌تر عمل می‌کند. پکیج راننده M باعث افزایش حداکثر سرعت خودرو به 305 کیلومتر در ساعت می‌شود.

متأسفانه تا زمانی که وقت زیادی را در اتوبان‌های آزاد نگذرانده باشید نخواهید توانست تنها در عرض 30 ثانیه به سرعت‌های بالا دست یابید.

هر دو خودرو مدت‌زمان زیادی است که در بازار Store حضور دارند و البته جایگزین‌های آن‌ها هم در راه هستند. به تازگی تصاویر جاسوسی آئودی S8 جدید منتشر شده و شایعاتی درباره استفاده از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری بای توربوی 540 اسبی در آن وجود دارد. مدل S8 پلاس فعلاً جایگزینی ندارد اما S8 E-Tron می‌تواند با استفاده از قوای محرکه پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid یک جایگزین شاخص باشد.

نسخه فیس لیفت سری 7 نیز مراحل تست را پشت سر می‌گذارد. هنوز جزئیات قوای محرکه این خودرو منتشر نشده اما برخی قطعات مدل کنونی شاید جای خود را به قطعات جدید بدهند تا این خودرو بتواند تست‌های آلایندگی جدید را پاس کند.

 

کدخبر: 392918 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟