دومین محصول برجسته پورشه معرفی شد+عکس

پورشه برنامه‌های بزرگی برای آینده محصولات الکتریکی شده‌ی خود دارد. بیش از 5 میلیارد پوند سرمایه‌گذاری در این بخش صورت گرفته و یک کارخانه بازطراحی شده در قلب Heart اشتوتگارت قرار گرفته و البته باید گفت 25 درصد تمامی پورشه‌ها تا سال 2025 قوای محرکه الکتریکی شده خواهند داشت و یکی از برجسته‌ترین آن‌ها خودروی میشن E است که البته نسخه تولیدی آن “تایکان” نام دارد. این خودروساز آلمانی سال آینده با این خودرو وارد میدان الکتریکی‌ها خواهد شد و آن چیزی که ما پشت فرمانش نشسته‌ایم میشن E کراس توریسمو نام دارد و احتمالاً دومین محصول برجسته پورشه نام خواهد گرفت.

میشن E کراس توریسمو خودرویی مفهومی است که اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو حضور یافت و اگر بازخوردهای به دست آمده از آن خوب باشد شاید وارد خط تولید شود.

اگرچه میشن E اصلی بیشتر به یک خودروی اسپورت نزدیک خواهد بود اما کراس توریسمو می‌تواند پاسخی به تقاضاهای رو به رشد شاسی بلندها باشد. این خودرو به نوعی شوتینگ بریک بوده و ارتفاع بیشتری از زمین دارد. همچنین پوشش‌های خشن اطراف بدنه فضای بیشتری برای کراس توریسمو در مقایسه با پانامرا ایجاد می‌کنند و همچنین فضای بار آن نیز بهتر از کاین است.

کانسپت هایی همچون کراس توریسمو معمولاً شکننده بوده و بیشتر مناسب نظاره کردن هستند تا راندن! اما پورشه کراس توریسمو چیزی بیشتر از یک ظاهر زیباست. رینگ‌های دست‌ساز به این معنی است که نباید سؤالی درباره سقف سرعت 250 کیلومتر در ساعتی پرسید اما ازآنجایی‌که این خودروی مفهومی از معماری نسخه تولیدی میشن E سود می‌برد بنابراین ما بهترین فرصت برای راندن آن را داشته‌ایم.

یک مجموعه باتری لیتیوم-یونی 90 کیلووات ساعتی دو پیشرانه الکتریکی را که روی اکسل‌های جلو و عقب قرار گرفته‌اند تغذیه می‌کند. خروجی ترکیبی این خودرو 592 اسب بخار بوده و محدوده حرکتی آن نیز حدود 500 کیلومتر اعلام شده است. ارائه گشتاور در کراس توریسمو آنی بوده و همین موضوع باعث شتاب گیری فوق‌العاده در خط مستقیم می‌شود. همچنین سرعت خودرو در پیچ‌ها به گونه‌ای است که قطعاً پورشه 911 را به یاد خواهید آورد. بله شاید کراس توریسمو خودرویی سنگین‌وزن (وزن بیش از 2 تن) باشد اما از آنجایی که اکثر وزن خودرو در پایین‌ترین حد ممکن قرار گرفته بنابراین کراس توریسمو احساس چسبیدن به زمین را دارد.

هیچ لرزشی از پیشرانه و هیچ صدای از اگزوز به گوش نمی‌رسد و اگرچه مهندس ارشد پورشه آقای وک باخ این قدرت سکوت را دوست دارد اما می‌داند که برخی مشتریان شاید دلشان برای صدای گیرا تنگ بشود. به همین دلیل است که تیم او روی یک راه‌حل کار می‌کند اما باید منتظر آن بمانیم.

رانندگی در تپه‌های هالیوود به این معنی است که سرعت خودرو می‌تواند کند شود اما این موضوع فرصتی ایجاد کرد تا بتوانیم به کاکپیت هم نگاهی بیندازیم. در کابین کراس توریسمو قدم بعدی دیجیتالی سازی را می‌بینیم. جدای از دو کنترل کننده روی فرمان و کنترلی برای حالات مختلف رانندگی، هیچ دکمه فیزیکی دیگری وجود ندارد. بجای آن شاهد صفحات نمایشی خواهید بود که در داشبورد گسترده شده‌اند.

پورشه استفاده از اهرم دنده مرسوم در کنسول مرکزی را کنار گذاشته و از یک دسته پشت فرمان سود برده است که یک طراحی کاملاً جدید برای این برند محسوب می‌شود؛ اما برخی چیزها هرگز تغییر نکرده‌اند. دورشمار پیشرانه شاید تکامل یافته باشد اما هنوز هم موقعیت مرکزی را در پشت آمپرها مال خود کرده است.

توسعه میشن E تقریباً تمام شده و تا پایان سال آینده آن را در شوروم ها خواهیم دید؛ اما کراس توریسمو هنوز راه زیادی برای دریافت چراغ سبز تولید پیش رو دارد. اگر مقامات پورشه اجازه تولید را بدهند شاید آن را زودتر در نمایندگی‌های فروش ببینیم. مهندس پورشه دراین‌باره می‌گوید: “از آنجایی که تمامی تکنولوژی‌های موردنیاز در این خودرو توسعه یافته‌اند بنابراین ما فقط منتظر چراغ سبز هستیم.”

پورشه میشن E کراس توریسمو خودرویی کاملاً جدید و خیال‌انگیز به نظر می‌رسد. کابین آن جذاب و ساده بوده و در مقایسه با میشن E اصلی جادار و فراخ است. پورشه با این محصول یک جایگزین بالقوه برای شاسی بلندها ارائه داده و شاید تسلا باید نگران باشد…

 

کدخبر: 392227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟