اختراع بنزهای لاکچری در مدرن ترین کارخانه مرسدس کلید خورد

پس از مراسم کلنگ زنی تأسیسات جدید در ماه فوریه، مرسدس هم‌اکنون ما را به تور مجازی جایی برده که خانه نسل بعدی S کلاس خواهد بود. این تأسیسات جدید که “کارخانه 56” نام گرفته نه تنها سدان پرچم‌دار این شرکت را خواهد ساخت بلکه دیگر محصولات سطح بالا و لوکس را که شامل مدل‌های الکتریکی خواهد بود مونتاژ خواهد کرد.

این خودروساز خوش‌نام ادعا می‌کند کارخانه 56 مدرن‌ترین تأسیسات ساخت خودرو بوده و به کمپانی اجازه می‌دهد تا تولید خودرو را از نو اختراع کند. شایان ذکر است کارل بنز در سال 1885 کارهای خود روی یک خودروی تک سیلندر دو زمانه را که دارای دو صندلی و قدرت 0.75 اسب بخار بوده تمام کرد. کارل بنز در سال 1886 پتنت خودرویی که از پیشرانه بنزینی استفاده می‌کند را ثبت کرد. این خودروی سه چرخ برای اولین بار در روزنامه‌های همان سال معرفی شد.

خب به سال 2018 می‌رسیم، سالی که به کارخانه 56 تعلق دارد. این تأسیسات سومین پروژه بزرگ ساخت‌وساز در آلمان است. مساحت این کارخانه 220 هزار مترمربع بوده و به عبارتی معادل 30 زمین فوتبال است. به لطف سیستم فوتوولتائیک بکار رفته در سقف، جذب دی‌اکسید کربن این کارخانه در مقایسه با تأسیسات تولید نسل فعلی S کلاس در زیندل فینگل 75 درصد بیشتر است.

کارخانه 56 مرسدس به عنوان پنجره‌ای رو به عملیات آینده مرسدس عمل کرده زیرا از شاخصه‌های آن در کارخانه‌های سراسر جهان استفاده خواهد شد. مرسدس بنز در بیش از 30 منطقه به تولید خودرو مشغول بوده و بیش از 2.4 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده است.

اطلاعات زیادی از مرسدس S کلاس 2020 نداریم اما می‌دانیم که این سدان جدید پر از تکنولوژی‌های خیال‌انگیز خواهد بود. این برند قبلاً نام S73 را به ثبت تجاری رسانده بنابراین احتمال تولید یک نسخه بسیار داغ از آن در آینده وجود دارد.

 

کدخبر: 382851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟