پورشه 918 اسپایدر دوباره فراخوان داد

بازهم مالکان پورشه 918 اسپایدر مجبور هستند سوپرکار خود را برای یک فراخوان به نمایندگی‌های مجاز پورشه ببرند. این خودروساز آلمانی 305 دستگاه از هایپرکار مدل سال 2015 خود را در آمریکا و به دلیل احتمال شکستن شفت‌های ارتباطی بازوهای کنترلی سیستم تعلیق فراخوان کرده است.

مهندسان پورشه فهمیده‌اند که شفت‌های ارتباطی بازوهای کنترلی طولی و عرضی سیستم تعلیق احتمالاً تحت تأثیر استرس خوردگی و شکستگی قرار دارند. این شرکت معتقد است که این مشکل باعث تحت تأثیر قرار گرفتن میزان اعتماد طولانی‌مدت خودروهای خود شده و باید با نمونه جدید جایگزین شوند.

پورشه این قطعات را با نمونه‌های قوی‌تر تعویض خواهد کرد و این کار نیازمند 7 تا 8 ساعت کار است. این خودروساز خوش‌نام گفته که گزارشی از تصادف Crash یا جراحت مرتبط با این مشکل دریافت نکرده است.

918 اسپایدر تاکنون فراخوان‌های گوناگونی را تجربه کرده است. اولین آن‌ها در سال 2014 اعلام شد و 5 نمونه از این سوپرکار نیازمند تعویض بازوهای کنترلی اکسل عقب بودند. در سال 2015 نیز یک فراخوان دیگر به خاطر احتمال اتصال کوتاه سیستم‌های برقی اعلام و در سال 2016 نیز پورشه مجبور شد محصول خود را برای بازبینی کمربندهای ایمنی فراخوان کند. پورشه همچنین قبلاً بازوهای کنترلی بخش پایینی این خودرو را به خاطر شکستگی احتمالی تعمیر کرده است.

اگرچه 918 اسپایدر فراخوان‌های نسبتاً زیادی داشته اما تنها سوپرکار اختصاصی پورشه برای آینده است. این کمپانی تلاش دارد تکنولوژی باتری را تا زمان تولید نسل جدید این خودرو توسعه دهد. برنامه کنونی پورشه تولید یک خودروی کاملاً الکتریکی با پرفورمنس بهتر نسبت به 918 است.

خبر خوب اینکه پورشه قبلاً مدل‌هایی سریع‌تر از 918 اسپایدر را نیز عرضه کرده است مثلاً 911 GT3 RS یک دور پیست نوربرگ رینگ را 10 ثانیه سریع‌تر از 918 طی کرده است.

 

کدخبر: 378791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟