لاکچری ترین مرسدس بنز معرفی شد!

در بحبوحه معرفی خودروی جالب و البته عجیب مایباخ ویژن اولتیمیت لاکچری کانسپت، مرسدس تصاویر رسمی و ویدئویی از جدیدترین محصول خود را منتشر کرده است. درست همانند آنچه که چند روز پیش انتظارش را می‌کشیدیم، خودروی A کلاس سدان جدید در واقع از نوع LWB (فاصله بیشتر بین محورها) و مخصوص بازار Store چین می‌باشد. شاید تصمیم مرسدس برای معرفی نسخه LWB از A کلاس سدان باعث تعجب شده باشد اما این امر نشان دهنده میزان اهمیت بازار چین برای این برند خوش‌نام است.

در ویدئوی منتشر شده شاهد تریم فول اسپورت از این سدان هستیم که ظاهر کاملاً جذابی دارد. A کلاس به اندازه CLA شیک بوده اما فاقد خط سقف بسیار خمیده و همچنین فضای سر محدود برادر بزرگ‌تر خود می‌باشد. نمای جلوی این خودرو اساساً با نسخه 5 درب هاچبک خود مشابه بوده و البته به سادگی می‌توان آن را با CLS اشتباه گرفت. این سه خودروی یاد شده بنا به گفته مرسدس دارای نمای جلوی “شکارچی” برند بوده و البته این نما در همه محصولات مرسدس بکار نخواهد رفت.

طراحی A کلاس سدان جدید برخی شاخصه‌های کانسپت A سدان معرفی شده در نمایشگاه پکن سال قبل را نشان می‌دهد. برخی از شاخصه‌های طراحی مدل مفهومی همچون چراغ‌های عقب و دستگیره‌های درب تعدیل شده‌اند اما مدل تولیدی وفاداری زیادی به نسخه مفهومی دارد. رینگ‌ها ابعاد 16 تا 19 اینچی داشته و صندوق‌عقب این خودرو نیز حجم 420 لیتری دارد.

جای تعجبی ندارد که کابین این خودرو نیز از برادر هاچبک گرفته شده اما یک تفاوت واضح وجود دارد و آن‌هم فاصله بین محوری است که در نسخه سدان 60 میلی‌متر بیشتر (2789 میلی‌متر) است. A کلاس سدان جدید دارای سیستم اطلاعات سرگرمی Hobby MBUX مرسدس با یک جفت صفحه‌نمایش دیجیتال و تمامی تکنولوژی‌های نوین می‌باشد.

این خودرو در چین با پیشرانه 1.33 لیتری دارای تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر و خروجی‌های 134 و 161 اسب بخاری عرضه می‌شود. پیشرانه 4 سیلندر تمام آلومینیومی یاد شده با یک پیشرانه بزرگ‌تر 2 لیتری 188 اسب بخاری همراه شده است. هر دو پیشرانه به‌صورت استاندارد به یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک متصل هستند.

مرسدس A کلاس سدان کشیده‌تر به‌صورت رسمی در نمایشگاه خودروی پکن 2018 معرفی می‌شود و البته C کلاس و E کلاس کشیده نیز در این رویداد به‌صورت محلی پرده‌برداری می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟