فورد در رقابت با کوروت شکست خورد!

رقابت بین فورد و جنرال موتورز در طول تاریخ این دو شرکت همواره جریان داشته است و حالا این رقابت به جذاب‌ترین نقطهٔ خود یعنی نبرد شورلت کوروت ZR1 و فورد GT رسیده است. چندی پیش فورد GT یک دور پیست بین‌المللی ویرجینیا (به‌صورت مخفف VIR) را در 2 دقیقه و 38 ثانیه طی کرده و رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی در این پیست را بنام خود ثبت نمود؛ اما دوران حکمرانی فورد GT در این پیست چندان دوام نیاورد چراکه حالا شورلت کوروت ZR1 جدید هم به VIR رفته و با ثبت زمان 2 دقیقه 37 ثانیه، رقیب هم‌وطنش را ضربه‌فنی کرده و رسماً سریع‌ترین خودروی تولیدی پیست بین‌المللی ویرجینیا لقب گرفت.

این رکورد توسط یک کوروت ZR1 کوپه با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و پکیج عملکردی 2995 دلاری ZTK به ثبت رسیده است. این ماشین همچنین به اسپلیتر جلوی منحصربه‌فرد، بال عقب فیبر کربنی قابل تنظیم، سیستم کنترل سواری مغناطیسی بازتنظیم‌شده و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 هم مجهز بوده است. شورلت می‌گوید این رکورد در جریان آزمایش‌های روزمره در اوایل ماه جاری به ثبت رسیده است. معاون اجرایی جنرال موتورز در بیانیه‌ای که به مناسبت ثبت این رکورد اعلام شده گفته است:

«رکورد کوروت ZR1 در VIR که مسلماً چالش‌برانگیزترین مسیر جاده‌ای ایالات‌متحده محسوب می‌شود، نشان‌دهندهٔ توانایی‌های این سوپراسپرت است. کوروت ZR1 جدید در پیست مسابقه می‌تواند با هر سوپراسپرتی با هر قیمتی رقابت کند».

فروش نسل جدید شورلت کوروت ZR1 از بهار امسال با قیمت پایهٔ 120 هزار دلار آغاز خواهد شد که بیش از دو برابر قیمت یک کوروت پایه است؛ اما ZR1 به یک نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که 755 اسب بخار قدرت و 970 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیروی عظیم، سوپراسپرت دیترویتی را قادر می‌سازد حداکثر سرعتی بیش از 335 کیلومتر در ساعت را تجربه کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 353314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟