تجربه ای نو در دوچرخه سواری با دوچرخه های بدون زنجیر

یکی از دشواری های همیشگی استفاده از دوچرخه های عادی مربوط به پاره شدن یا دررفتن زنجیر آنهاست. اما در نسل جدید دوچرخه ها به علت حذف زنجیر چنین مشکلی وجود نخواهد داشت.

به گزارش  دیجیتال ترندز، شرکت مجارستانی «استرینگ بایک» به تازگی دوچرخه منحصر به فردی تولید کرده که فاقد زنجیر است و در آن برای انتقال نیروی ناشی از پدال زدن از مجموعه ای نوارهای رشته ای و قرقره ها استفاده شده است.

دوچرخه های یادشده در دو مدل تولید شده اند و جنس یک مدل از آلومینیوم و جنس مدل دیگر از کربن فشرده است. حذف زنجیر از این دوچرخه ها نیاز به گریس کاری و رسیدگی مداوم به زنجیر را برطرف می کند و خطر دررفتن دنده و گیر کردن ناگهانی دوچرخه را به صفر می رساند.

در زمان پدال زدن با این دوچرخه، نوارهای رشته ای شکل منعطف آن باز و بسته شده و به اصطلاح کش می آیند و زمینه را برای حرکت چرخ ها فراهم می کنند.شرکت سازنده، از این فناوری علاوه بر دوچرخه در طراحی سه چرخه و ویلچر نیز استفاده کرده تا افراد معلول و کم توان راحت تر بتوانند جابجا شوند. قیمت مدل های مختلف این دوچرخه که فعلا تنها در اروپا عرضه می شوند از ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار در نوسان است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟