از سوپراسپرت جدید ایتالیایی ATS GT رونمائی شد

ممکن است بعضی افراد علاقه‌مند به خودروهای سوپراسپرت، نتوانند مک‌لارن P1 یا لافراری را با قیمت‌هایی بالاتر از یک میلیون دلار خریداری کنند؛ چرا که ظرفیت فروش چنین محصولاتی به پایان رسیده است. چنین افرادی اگر پول کافی در اختیار داشته باشند، می‌توانند یک خودروی سوپراسپرت ایتالیایی جدید خریداری کنند.
۵۳ سال پس از آن‌که ATS، تولید خودروهای جاده‌ای را متوقف کرد، حالا با یک سوپراسپرت تولید محدود به نام GT، بازار Store خودروهای جاده‌ای را هدف قرار داده است. این شرکت نوپا در عرصه‌ی سوپراسپرت‌های مدرن، تنها ۱۲ دستگاه از این محصول جدید خود تولید خواهد کرد که هر کدام به احتمال زیاد در حدود ۱,۱۵۰,۰۰۰ دلار قیمت خواهند داشت. یک نمونه از ATS GT به‌تازگی در نمایشگاه خودروی سالون پرایو پس از انتشار چند تیزر، به نمایش گذاشته شد.
قدرت خودروی سوپراسپرت ATS GT جدید توسط یک پیشرانه توربو ۳.۸ لیتری خورجینی ۸ سیلندر، از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این پیشرانه توربو دوقلو V8 در مدل استاندارد، ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ درحالی‌که با یک آپشن اختیاری، قدرت ۷۰۰ اسب بخار نیز خواهد داشت. ATS GT با وزن خالص ۱۳۰۰ کیلوگرم (۲۸۶۶ پوند)، در زمانی حدود ۳ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد درحالی‌که می‌تواند در ۹.۹ ثانیه به سرعت ۱۲۰ مایل بر ساعت (۱۹۳ کیلومتر بر ساعت) برسد. حداکثر سرعت این خودروی سوپراسپرت بیش از ۲۰۵ مایل بر ساعت (۳۲۹ کیلومتر بر ساعت) خواهد بود.
این سوپراسپرت، الهام‌گرفته از مدل اصلی به نام ATS 2500 GT است که اولین بار در سال ۱۹۶۳ ساخته شد. اگرچه تولید سوپراسپرت GT فقط به ۱۲ دستگاه محدود می‌شود، ولی این شرکت می‌گوید در ماه آینده یک مدل قوی‌تر به نام نسخه‌ی R با قدرت ۸۰۰ اسب بخار (۵۹۶ کیلووات) تولید خواهد کرد؛ درحالی‌که هنوز در مورد مدل R اطلاعاتی ارائه نشده است.
سوپراسپرت Kode 0
در کنار تمام این عملکرد، GT همراه با ویژگی‌هایی مانند رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب، با ترمز کربن سرامیکی ساخت برمبو است. همانند خودروی سوپراسپرت مک‌لارن P1، این محصول نیز دارای یک ترمز پنوماتیک برای افزایش قدرت توقف خودرو است.
فضای اتاق خودرو به‌طور کامل با چرم آلکانترا و نبوک با طرح فیبر کربن روکش شده است؛ علاوه بر آن خودروی سوپراسپرت ATS GT دارای یک صفحه نمایش TFT بسیار نازک با قاب آلومینیومی در پشت فرمان و یک صفحه نمایش لمسی مرکزی برای سایر آپشن‌ها است. ATS سیستم ناوبری سه‌بعدی گوگل را با نقشه‌های تمام صفحه و سیستم کاربردی شارژ بی‌سیم در داخل کابین، به امکانات این خودروی سوپراسپرت اضافه کرده است. 
سوپراسپرت Kode 0
شرکت بازسازی‌شده‌ی ATS Automobili با پشتیبانی دانیله ماریتان و امانوئله بومبوی مجددا راه‌اندازی شده و یک واحد تولیدی و مرکز طراحی در نزدیکی تورینوی ایتالیا ایجاد کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 302028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟