معاون وزیر علوم: بیش از یک میلیون نفر از بیکاران کشور فارغ التحصیل دانشگاهی هستند

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، دکتر علی خیرالدین روز در آیین بهره برداری از نخستین پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی مستقر در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت کشاورزی در البرز، با اشاره به اجرای طرح دستیار فناوری، افزود: مشکل کشور این است که فارغ التحصیلان ما نمی توانند وارد بازار کار شوند.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه ۴۹ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که از این تعدا ۱۱ پارک دانشگاهی و چهار پارک نیرو، ICT، نفت و جهادکشاورزی نیز به صورت دستگاهی و وزارتخانه‌ای فعال هستند، اظهار داشت: حدود یک سالی است که در شورای گسترش با راه اندازی پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی موافقت کردیم که خوشبختانه در این مدت پیشرفت های مطلوبی را اتفاق افتاده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در این نمایشگاه ۴۵ شرکت دانش بنیان مستقر شدند که از وزیر جهاد کشاورزی درخواست دارم تا حمایت های جدی برای استمرار فعالیت این شرکت ها داشته باشند.

وی با اشاره به تعاملات خوبی که این معاونت با مجموعه کشاورزی دارد، تصریح کرد: جهاد کشاورزی اولین وزارتخانه ای بود که این آئین نامه را با همکاری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری تصویب کرد و مصوبات خوبی داشتند که امید است پیگیری های لازم انجام تا پیشنهادات اجرایی شوند.

خیرالدین با بیان اینکه یکی از پیشنهادات ایجاد پردیس های نوآوری و فناوری است، تصریح کرد: براین اساس دهکده های جهاد کشاورزی باید به عنوان دهکده های فناوری و نوآوری کشاورزی و صنایع غذایی شکل بگیرد، براین اساس تفاهم نامه ۱۰ دهکده در ۱۰ استان راه اندازی می شود که تا کنون دو دهکده اجرایی شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: براین اساس پیشنهاد می شود دانشجو همزمان با تحصیل بتواند وارد شرکت های دانش بنیان و صنعت شود و به وی حقوق پرداخت شود.

وی ادامه داد: براین اساس دانشجو یان کارشناسی، ارشد و دکترا به ترتیب از یک میلیون تومان تا سه میلیون تومان حقوق دریافت می کنند که خوشبختانه این طرح اجرایی شده است و حدود ۱۳ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است و این مبلغ به پارک های علم و فناوری پرداخت شده است.

خیرالدین گفت: براین اساس این طرح طی ۲۰ روزی که اعلام شد حدود ۲۰ هزار دانشجو و ۲ هزار شرکت دانش بنیان و فناور اعلام آمادگی کردند این طرح با مشارکت معاونت علم فناوری رئیس جمهور اجرا و پیگیری می شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طرح بعدی ترویج کارآفرینی است، تصریح کرد: در مراحل اول ۳۰ هزار دانشجو که به هر دانشجو یک میلیون تومان اعتبار داده می شود که این افراد در دوره های کارآفرینی شرکت خواهند کرد.

گفتنی است، نخستین مرحله پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در ۶۰ هکتار از اراضی مرکز آموزش امام خمینی (ره) راه اندازی شد.

کدخبر: 792438 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟