کنکور ۱۴۰۱ بر مبنای دروس نظام آموزشی ۶-۳-۳ برگزار می شود / جزئیات دفترچه کنکور سراسری + جدول

به گزارش رکنا، ثبت نام در کنکور 1401 از روز ۱۰ بهمن آغاز شده است و فرصت ثبت نام در کنکور 1401 تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ادامه دارد. کنکور سراسری در روزهای چهارشنبه ۸ تیر، پنجشنبه ۹ تیر، جمعه ۱۰ تیر و شنبه ۱۱ تیر سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

براساس مصوبات هفدهمین جلسه (۲۶ اسفند ۱۳۹۷) و بیست و چهارمین جلسه (۲۲ مهر ۱۳۹۹) و بیست و پنجمین جلسه (۲۰ آبان ۱۳۹۹) شورای سنجش و پذیرش دانشجو، کنکور سراسری و آزمون‌های پس از آن، فقط بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ برگزار می‌شوند.

برای همه متقاضیان نظام سالی واحدی، ترمی واحدی، نظام قدیم و یا نظام جدید ۶-۳-۳ منحصراً یک نوع دفترچه سوال و بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ در نظر گرفته شده است.

آزمون عمومی

مواد آزمون عمومی: سوالات دروس عمومی در سطح اطلاعات علمی کتاب‌های مربوط نظام جدید آموزشی ۶-۳-۳ طرح می‌شود. کتاب‌های منبع طرح سوال در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسی ۱۴۰۱ درج شده است.

مواد آزمون عمومی و اهمیت (ضریب): ضریب درس زبان و ادبیات فارسی ۴، ضریب درس فرهنگ و معارف اسلامی ۳، ضریب درس زبان عربی ۲ و ضریب درس زبان خارجی ۲ است.

* متقاضیان اقلیت‌های دینی (کلیمی، مسیحی، زرتشتی) برای دریافت سوالات معارف دینی خود به جای فرهنگ و معارف اسلامی، باید بند ۲۵ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی را علامت بزنند.

آزمون اختصاصی

سوالات دروس تخصصی در سطح اطلاعات علمی کتاب‌های مربوط به نظام جدید آموزشی ۶-۳-۳ طرح می‌شود. نمره کل هر متقاضی در هر زیرگروه، میانگین وزنی نمرات تراز دروس عمومی و دروس تخصصی وی با توجه به ضریب هر درس در آن زیرگروه است و ضریب دروس تخصصی سه برابر می‌شود.

همچنین نمره درس عملی طراحی رشته‌های آموزش هنر، ارتباط تصویری، نقاشی، طراحی پارچه، طراحی لباس، طراحی صنعتی و کتابت و نگارگری با ضریب ۴، نمره آزمون عملی رشته ادبیات نمایشی، بازیگری، نمایش عروسکی، طراحی صحنه، آهنگسازی، عکاسی و مجسمه سازی با ضریب ۴ و نمره آزمون عملی رشته‌های نوازندگی موسیقی ایرانی و نوازندگی موسیقی جهانی با ضریب ۶ و نمره آزمون عملی رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی با ضریب ۴ محاسبه خواهد شد. درس عملی به عنوان یک درس تخصصی در نظر گرفته می‌شود.

فهرست کتب مأخذ سوالات عمومی و اختصاصی و آخرین اصلاحات در نشریه پیک سنجش و پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای اطلاع بیشتر متقاضیان منتشر شده است.

گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

سوال‌های آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی برای همه شرکت کنندگان از درس‌های ریاضیات، فیزیک و شیمی در سطح اطلاعات علمی (مطابق جداول مندرج در دفترچه) خواهد بود.

رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، به تفکیک زیر گروه‌ها و ضریب مواد آزمون اختصاصی به شرح جدول زیر است:

ریاضی

 

گروه آزمایشی علوم تجربی

سوال‌های آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی برای همه شرکت کنندگان در پنج ماده زمین شناسی، ریاضیات، زیست شناسی، فیزیک و شیمی در سطح اطلاعات علمی (مطابق جداول مندرج در دفترچه) خواهد بود.

رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی علوم تجربی، به تفکیک زیر گروه‌ها و ضریب مواد آزمون اختصاصی به شرح جدول زیر است:

 

تجربی

 

گروه آزمایشی علوم انسانی

سوال‌های آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی برای همه شرکت کنندگان در مواد ریاضیات، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه، منطق و روانشناسی در سطح اطلاعات علمی (مطابق جداول مندرج در دفترچه) خواهد بود.

رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی علوم انسانی، به تفکیک زیر گروه‌ها و ضریب مواد آزمون اختصاصی به شرح جدول زیر است:

انسانی

 

بر اساس مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۲۲ مهر ۱۳۹۹ دانش آموزان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی می‌توانند در آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت کنند.

برای این متقاضیان منابع درس امتحانی «فرهنگ و معارف اسلامی» کتابهای «اصول عقاید ۱، ۲، ۳) منابع دروس امتحانی «زبان عربی عمومی و تخصصی» کتابهای «عربی، زبان قرآن ۱، ۲، ۳» و منابع درس امتحانی «تاریخ» کتابهای «تاریخ اسلام ۱ و ۲ و تاریخ ۳ ایران در دوره اسلامی» در نظر گرفته می‌شود.

متقاضیان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی لازم است در بند ۳۸ تقاضانامه ثبت نامی مشخص کنند که صرفاً به یکی از دفترچه سوالات عمومی و تخصصی گروه علوم انسانی از «منابع دیپلم علوم انسانی» پاسخ می‌دهند یا به دفترچه سوالات گروه علوم انسانی (ویژه دارندگان دیپلم علوم و معارف اسلامی) که «منابع چهار درس الهیات و معارف اسلامی، زبان عربی عمومی و تخصصی و تاریخ آن» که مربوط به دروس متوسطه دیپلم علوم و معارف اسلامی است، پاسخ می‌دهند.

دارندگان دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام آموزشی ترمی واحدی یا سالی واحدی که دارای مدرک پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی هستند اگر در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت کنند در صورت تمایل می‌توانند نسبت به انتخاب نوع سوالات ویژه دارندگان دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام آموزشی ۶-۳-۳ در تقاضانامه ثبت نامی اقدام کنند.

گروه آزمایشی هنر

از همه شرکت کنندگان این گروه آزمایشی بر اساس اطلاعات و درک عمومی هنر برای شناسایی استعداد و توانایی‌های هنری، آزمون‌های درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی- فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد، امتحان به عمل می‌آید.

آن دسته از متقاضیان گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی و زبان که علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر) نیز باشند، باید علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر با علامتگذاری بند ۴۰ در تقاضانامه ثبتنام اینترنتی، مشخص کرده و در آزمون عمومی و اختصاصی این گروه آزمایشی نیز شرکت کنند.

کتاب‌های منبع بخشی از سوال های تخصصی گروه آزمایشی هنر در نظام جدید آموزشی ۶-۳-۳ در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ درج شده است:

هنر

پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی که با * مشخص شده است شامل آموزش هنر، ارتباط تصویری، طراحی پارچه، طراحی صحنه، طراحی لباس، عکاسی، کتابت و نگارگری، مجسمه سازی و نقاشی (از زیرگروه یک،) طراحی صنعتی (از زیرگروه دو)، ادبیات نمایشی، بازیگری و نمایش عروسکی (از زیرگروه چهار)، آهنگسازی، نوازندگی موسیقی ایرانی و نوازندگی موسیقی جهانی (از زیرگروه پنج) در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به صورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد.

متقاضیان علاقمند به رشته‌های ذیربط به توضیحات یادآوری مهم ذیل بند ۱-۲ از بخش دوم دفترچه (روش پذیرش دانشجو) مندرج در دفترچه راهنما توجه کنند.

گروه آزمایشی زبان‌های خارجی

همه شرکت کنندگان و علاقمندان به انتخاب رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی زبان‌های خارجی مانند دیگر گروه‌های آزمایشی باید لزوماً در این گروه آزمایشی ثبت نام و در آزمون عمومی و اختصاصی آن شرکت کنند.

آن دسته از متقاضیان گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و هنر که علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز باشند، باید علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با علامتگذاری بند ۴۱ در تقاضانامه ثبتنام اینترنتی، مشخص کرده و در آزمون عمومی و اختصاصی این گروه آزمایشی نیز شرکت کنند.

از شرکت کنندگان، اعم از متقاضیان نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳، نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و نظام قدیم آموزش متوسطه این گروه آزمایشی که زبان خارجی امتحانی آنان انگلیسی، آلمانی و یا فرانسه است از درس زبان خارجی تخصصی با ضریب ۴ امتحان به عمل خواهد آمد.

زبان

 

منبع: مهر

کدخبر: 769837 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟